Ik heb er allemaal niet zo bijster veel verstand van helaas, vandaar mijn vraag/probleem:
Momenteel heb ik een 2-jarig abonnement bij Hi. Loopt nog t/m feb. 2008.
Graag zou ik ook binnenkort (in juli het liefst al) zo’n geweldige iPhone willen hebben, maar wel het liefst i.c.m. mijn huidige Hi-abonnement, of in ieder geval bellen via KPN.
Is dat uberhaupt mogelijk? Of moet ik dan ergens (god weet waar) een los toestel kopen die simlock-vrij is, waar ik vervolgens mijn Hi-simkaartje in kan prikken?
Jammer genoeg is dat niet mogelijk, je kan wel een iPhone kopen, in juli, maar dan moet je wel een abonnement afsluiten bij T-mobile. Je kan wel een iPhone kopen van de eerste generatie die sim-lock vrij is en daar je sim kaartje insteken. Maar als je een 3G iPhone wenst zal je nog even geduld moeten uitoefenen vrees ik, tenzij je er ééntje komt kopen in België want hier is koppelverkoop verboden. Helaas weten we nog niets concreets omtrent de lanceringsdatum, prijs, etc.
Je kunt bij Hi 3 maanden voordat je contract afloopt al verlengen of overstappen naar een andere provider (in dit geval T-Mobile). Op zijn vroegst kun je dus overstappen in november. Paar maandjes wachten nog dus.
[quote:8b9aab7c74="Cloudsurfer"]In België gaat hij simlock-vrij uitkomen. Wanneer is nog niet bekend.[/quote:8b9aab7c74]
Hier in Nederland ook hoor, de NMa gaat dit nooit toestaan heb ik het idee. Het heet koppel verkoop en is wettelijk in Nederland verboden voor zover ik het weet.
Als je hem in België koopt kan je hem simlock-vrij kopen (zoals al eerder gemeld)
Maar dan heb je misschien de kans dat hij net als in Frankrijk wel simlock-vrij is alleen dan heb je de kans dat er geen andere simkaarten in kan stoppen uit andere landen. (dus dat je er alleen Belgische kaarten in kan stoppen)
Tenzij je in België woont, (wat ik niet denk als ik naar de info kijk onder je naam:P), heb je daar geen last van…[/u]
[quote:cf86b97cb4="Martijn Snels"][quote:cf86b97cb4="Cloudsurfer"]In België gaat hij simlock-vrij uitkomen. Wanneer is nog niet bekend.[/quote:cf86b97cb4]
Hier in Nederland ook hoor, de NMa gaat dit nooit toestaan heb ik het idee. Het heet koppel verkoop en is wettelijk in Nederland verboden voor zover ik het weet.[/quote:cf86b97cb4]
Dan weet je het nu, het gebeurt hier al jaren. Een ‘gratis’ telefoon noemen ze dat.
[quote:211ac9cc3a="Martijn Snels"][quote:211ac9cc3a="Cloudsurfer"]In België gaat hij simlock-vrij uitkomen. Wanneer is nog niet bekend.[/quote:211ac9cc3a]
Hier in Nederland ook hoor, de NMa gaat dit nooit toestaan heb ik het idee. Het heet koppel verkoop en is wettelijk in Nederland verboden voor zover ik het weet.[/quote:211ac9cc3a]
Oow… dat wist ik niet.
ik dacht eerst dat gewoon mocht volgens de wet.
Maar zo niet. Dan hebben we geen probleem. Alleen de prijs dan nog…
[quote:0752874b75="petethefreeze"][quote:0752874b75="carpebios"]je kan een simlock vrije kopen. Als je maar genoeg geld hebt.[/quote:0752874b75]
Met simlockvrij zou ik bij de 3G oppassen. In de 3G zitten een aantal functies die door de provider aangeboden moeten worden om te kunnen werken:
[list:0752874b75]
Visual Voicemail
Assisted GPS (is providerafhankelijke locatiebepaling in combinatie met normale GPS)
Misschien UMTS
Eventueel nog meer
[/list:u:0752874b75]
Als de normale GPS zonder provider niet werkt zit je met een telefoon die qua functies gelijk is aan de eerste generatie iPhone.
Als je zonder UMTS en GPS kunt zou ik een “oude” iPhone voor een prikkie op eBay kopen, upgraden naar iPhone 2.0, jailbraken en lekker met je Hi abonnement bellen…[/quote:0752874b75]
Dit is niet (hoogstwaarschijnlijk) niet waar. Ik heb een oudere iPhone en ik kan ook gewoon surfen (via gprs dus) terwijl ik niet bij een “legale” iPhone aanbieder zit. Het is een kwestie van de goeie instellingen invoeren en je kunt online. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij de iPhone 3G anders zal zijn, mede vanwege het grote aantal landen waarin hij uitkomt. Het zal gewoon een kwestie zijn van andere instellingen invoeren.
aGPS moet ook te doen zijn, tegenwoordig gebruik ik de plaatsbepaling via de gsm-masten en wifi ook al, terwijl ik dus ook op een niet legale gsm-aanbieder zit. Ook andere telefoons gebruiken aGPS, dus het is niet een functie die een provider speciaal voor de iPhone aan moet zetten. Vandaar ook dat het waarschijnlijk met andere operators gaat werken.
[quote:504e4c50fe="Martijn Snels"][quote:504e4c50fe="Cloudsurfer"]In België gaat hij simlock-vrij uitkomen. Wanneer is nog niet bekend.[/quote:504e4c50fe]
Hier in Nederland ook hoor, de NMa gaat dit nooit toestaan heb ik het idee. Het heet koppel verkoop en is wettelijk in Nederland verboden voor zover ik het weet.[/quote:504e4c50fe]
Koppelverkoop mag wel. Kijk maar naar Heineken en Krups. Het is alleen zo dat als je een monopolie op de markt krijgt dat dat niet mag en dan andere aanbieders moet toelaten. Zoals de koffiepads bij de senseo. Dit is een uniek product en dus niet van toepassing op de iPhone. Na drie jaar moet een samenwerking volgens mij altijd opengesteld worden voor derden. Dus zou nog wel even kunnen duren bij de iPhone, maar dit zal Apple nooit doen omdat ze nooit genoeg verkopen bij t-mobile alleen.
je bent niet verplicht om senseo pads te gaan kopen, bij een senseo apparaat,
oke je hebt er dan weinig aan… maar je kan alle 2 gewoon los kopen…
verder zijn volgens mij alle telefoons in nederland ook zonder abo te koop, maar bij de nokia n95 ofzo mog je in het begin dan wel 750 euro neertellen…
[b:42a47f4132]Laten we het in dit topic hebben over alle aanbiedingen en andere dingen, die te maken hebben met alles wat er op de markt is om maar niet met T-Mobile in zee te hoeven gaan of niet een van de iPhone-abonnementen te hoeven nemen.[/b:42a47f4132]
Er kan over elke combinatie van de iPhone met welke provider en met welk abonnement wel een topic geopend worden, maar als we alles bundelen, dan zijn we het snelst bij een (mogelijke) oplossing voor iedereen die het niet op de manier wilt doen, die T-Mobile voorschrijft.