iPhone Mail

Wanneer ik mail binnenhaal op de iPhone dan wordt deze binnengehaalde mail niet meer weergegeven in mijn inbox op de iMac. Dit is ook vice versa het geval.

Weet iemand hoe ik dit kan verkomen. Dus hoe de mail in beide mailboxen terecht komt?

in de iphone mail voorkeuren instellen dat hij het opgehaalde mail niet mag verwijderen van de server :?

En volgens mij kan dat bij Advanced (Settings --> Mail --> Advanced).

Kijk anders ook even of je provider gebruik kan maken van IMAP. Dat is een protocol dat de berichten op de server van je email provider bewaard.

Bijkomend voordeel, je verzonden berichten kan je dan ook op beide apple producten kijken.

Geen IMAP? Dan inderdaad de manier zoals hierboven

[quote:071df3ef07="Cosmopolitan."]Weet iemand hoe ik dit kan verkomen. Dus hoe de mail in beide mailboxen terecht komt?[/quote:071df3ef07]

Zoals hierboven beshreven staat moet je instellen dat de mail niet van de server verwijderd mag worden. Let wel, je server heeft een bepaalde capaciteit. Als je al je mail laat staan, raakt je mailserver vroeg of laat vol. Ik zou in de instellingen van mail aanduiden dat hij de berichten “na één week” van de mailserver verwijdert. Zo loop je niet het risico dat je mailserver vol staat en ontvang je binnen de week elke mail op de iPhone en op de mac.

Ik heb gmail dus dat raakt niet zo snel vol. Ik ga het allemaal ff uittesten.

Bedankt im ieder geval.

Gmail heeft ook een IMAP server in de Engelse versie. Alleen even op Engels zetten en je kunt aan het IMAP-pen gaan :D

Ow ja Cosmo, kun je ff op iChat komen :innocent:

settings->mail->op account klikken die je wil ->advanced en dan 'use recent mode' weer op aan zetten