iPhone: mensen die me bellen krijgen melding dat ik onderweg ben

Sinds enige tijd krijgen mensen die me bellen in de auto op onverklaarbare wijze een vrouwenstem te horen die meldt: ’ degene die u wilt spreken is momenteel in de auto onderweg. Wacht u alstublieft’.
Opnemen lukt niet. In de auto gaat de telefoon 1x over waarna hij automatisch opneemt. Dat zie je gebeuren want de tijd begint te lopen, maar dan blijft het stil en krijg je niemand aan de lijn en rest er niets anders dan de verbinding te verbreken en terug te bellen. Aan de andere kant van de lijn krijgt de beller dus die melding.
Het euvel doet zich alleen voor als m’n telefoon verbonden is met bluetooth. Zonder bluetooth kan ik probleemloos opnemen.
Ik heb me al suf gegoogeld en alle instellingen op mn iphone al een paar keer nagelopen op zoek naar het schuifje dat verkeerd staat, maar ik kom er niet uit.
Vast bedankt voor de hulp

Al eens in je kofferbak gekeken of daar niet toevallig je secretaresse ligt?

welke versie iOS draai je? Heb je wellicht een Beta iOS 11 en heb je een nieuwe functie ontdekt.
Ik roep maar wat…

iOS 11 heeft inderdaad deze nieuwe functie:

[quote]Nieuw in iOS 11: Niet Storen tijdens Autorijden
Zodra iOS 11 beschikbaar komt, kun je de nieuwe autostand Niet Storen tijdens autorijden gebruiken. Dankzij deze stand worden alle binnenkomende berichten stilgehouden als je aan het rijden bent, waardoor je niet afgeleid wordt om op je iPhone te kijken. Stuurt iemand jou een bericht via iMessage, dan krijgt diegene een automatisch antwoord waarin staat dat je aan het autorijden bent. [/quote]

Bron: iculture.nl

Altijd fijn, deze raad spelletjes die we als community mogen doen. “Ik laat een cruciaal stukje informatie weg en dit is mijn probleem. Rara, wat is er aan de hand?”.

Maar deze vond ik dan weer flauw. We waren er veel te snel achter dat het gewoon verwacht gedrag is in iOS 11.

Dank voor de reacties. Maar ik draai iOS 10.3.3. En het gaat niet om iMessage-berichten, maar om mensen die me in de auto bellen en niet mij, maar een vrouwenstem te horen krijgen die zegt dat ik onderweg ben.

Dit kan ook een functie zijn van de car-kit die je gebruikt.

Of de app van Interpolis.

De Automodus app zorgt ook voor dit gedrag.

Ter info: https://www.interpolis.nl/lab/verkeer/rij-mobielvrij/ga-in-automodus

Wel zo veilig, ik merk dat ik toch afgeleid wordt door handsfree gesprekken.

Maar je kan toch ook een gesprek voeren met een medepassagier? Of doe je dat ook niet?
Handsfree bellen is feitelijk toch hetzelfde als zo’n gesprek voeren.

Nee, doe ik ook niet. Om de doodsimplele reden dat ik als bestuurder ook verantwoordelijk ben voor mijn passagiers.

[quote=Joid url=https://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-mensen-die-me-bellen-krijgen-melding-dat-ik-onderweg-ben/#post-3091737 time=1504179596]
Maar je kan toch ook een gesprek voeren met een medepassagier? Of doe je dat ook niet?
Handsfree bellen is feitelijk toch hetzelfde als zo’n gesprek voeren. [/quote]Nee, een medepassagier zit naast je en ziet ook wat er voor je gebeurt. Die rijdt altijd wel een beetje mee. Let er maar eens op, ze zullen het gesprek erop aanpassen als de verkeerssituatie je volledige aandacht vraagt. Zelfs mijn vrouw doet dat (maar die weet ook dat ik rij als een dweil).
Tenzij de bijrijder totaal geen verkeersinzicht of gevoel voor de rest van de wereld heeft, die heb je ook.

Inderdaad. Een gesprek in de auto speelt zich af in hetzelfde universum, met alle voordelen betreffende veiligheid. Een telefoon gesprek speelt zich af in een ander universum: bv terwijl jij als bestuurder keihard op de rem moet om een botsing te vermijden, ratelt je gesprekspartner vrolijk door over zijn nieuwste aanwinst of zo.

Maar dan ben jij als bestuurder toch bij machte om je aandacht daar te leggen waar het nodig is. Dit is toch waar autorijden om draait?

Ooit wel eens met een kind op de achterbank gereden? Die kijkt ook niet eerst of het verkeer het toelaat om dan vervolgens om een ijsje te vragen.

Maar over focus gesproken, arme TS heeft nog steeds geen antwoord.

[quote=Joid url=https://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-mensen-die-me-bellen-krijgen-melding-dat-ik-onderweg-ben/#post-3091873 time=1504248157]Maar dan ben jij als bestuurder toch bij machte om je aandacht daar te leggen waar het nodig is. Dit is toch waar autorijden om draait?
[/quote]Als dat zou kloppen, zouden reclames langs de weg ook geen zin hebben, maar de berm staat er vol mee.

[quote]
Ooit wel eens met een kind op de achterbank gereden? Die kijkt ook niet eerst of het verkeer het toelaat om dan vervolgens om een ijsje te vragen.
[/quote]je geeft hier inderdaad een sterk argument om vrouwen in de huwelijksvruchtbare leeftijd alleen kinderen te laten vervoeren indien die zich in een apart en geluiddicht compartiment bevinden.
Enfin, focus…

Joid, heb jij wel eens kinderen vervoerd? Want als je kinderen op de achterbank hebt, sta je sowieso al op de ‘negeer’-stand. :evil: