iPhone met KPN?

Heb zelf een perfect werkende US iPhone waar inmiddels 2.1 op staat. Alles werkt; email, internet, you name it. ECHTER. Wat ik gek vind bij mijn KPN Surf & Mail abonnement, is dat mijn 'buiten de bundel kosten' gewoon lekker oplopen, en mijn dataverbruik op 0Mb blijft staan.

Dus de Data-netwerk instellingen zoals hierboven genoemd laten mijn iPhone wel alles doen wat ie moet doen, maar bij KPN komt het verkeer in het verkeerde rijtje te staan waardoor ik toch voor alles moet betalen ondanks mijn surf & mail abo.

Iemand een idee ??

PS, er lopen twee nagenoeg dezelfde draadjes over iPhone & KPN…

[quote:9f91a658e1="MichMich"]Klopt. Baas betaald (gelukkig) ook alles.[/quote:9f91a658e1]

En hoe kom je aan je iPhone? Mijn baas (die vastzit aan KPN) wil namelijk ook alles betalen. Inclusief de aanschafkosten. Alleen hoe kom je normaal en legaal aan een simlock vrije iphone met een legale rekening die ik kan declareren. Denk niet dat de baas namelijk blij is als ik een Xsim laat uitvoeren met mn simkaart.

Ben namelijk bang dat ik uiteindelijk toch voor de Samsung Omnia moet gaan omdat die normaal en snel te bestellen is.

Uhm... ook van de baas. Heb dus OOK een T-Mobile abbo.... Die ik overigens niet echt meer gebruik. Overigens kan je hem natuurlijk ook gewoon in België kopen. Daar krijg je gewoon een factuur die je Baas ook kan aftrekken van de belasting.

Inmiddels een betrouwbaar bedrijf(je) gevonden waar ik een simlock vrije iPhone kan kopen. Wel 100 euro meer dan in Belgie, maar goed.

Met het verstand kiezenQua verstand zou Samsung Omnia beter zijn, geschikter voor zakelijk gebruik. Aangezien ik smartphone echter nodig heb voor iphone en lezen excel/word/pdf bestanden is iphone ook geschikt.

't Knaagt alleen een beetje dat ik verhalen lees over niet synchroniseren met outlook en systeembeheerders die niet helemaal blij worden van beveiliging/iphone.

Ha,

ter info…

Paar weken geleden een 3G Iphone in Belgie gehaald.
Had een KPN prepaid abonnement. Heb dat 2 weken geleden omgezet naar een SIm only abonnement met ‘af en toe’ internet.
Kreeg een nieuwe SIM kaart (UMTS geschikt) bij de omzetting.
Omzetting ging goed, echter in eerste instantie had ik met internet geen succes. De gerapporteerde snelheden waar veel te laag (GPRS).

Had de GSM netwerk instellingen automatisch laten instellen met de volgende instellingen:

APN: internet
user: KPN
password: gprs.

Met deze instellingen kreeg ik dus een lage snelheid.

Na contact met KPN, stelde die de volgend instellingen voor:

APN: internet, met user en password niet ingevuld, maar daar ook lage snelheid.

Uiteindelijk heb ik de tip gekregen om [b:37e665a611]fastinternet[/b:37e665a611] in te vullen bij APN, en dat werkt!`

Het heeft wel even geduurt voordat de instelling actief werd, maar heb nu UMTS/3G snelheden (9778.2 KBytes/sec (78226 kbpsc)

fastinternet was ik nog niet tegengekomen als suggestie…

2cts

obi

Ik kreeg gisteren te horen dat Vodafone waarschijnlijk ook de iPhone mag verkopen in verband met een overschot aan iPhones en de slechte verkoop van iPhones via T-Mobile.

Het werd mij vertelt door een aantal medewerkers van een Vodafonewinkel, weet niet wat er van waar is maar dit werd mij ook al vertelt door een medewerker van een Phonehouse en Mediamarkt.
Nu geloof ik medewerkers van de Mediamarkt niet altijd maar toch er zijn meer mensen die dit beweren

Klinkt als totale onzin, maar het zou wel fijn zijn :)

[quote:1bec295463="Obi"]Uiteindelijk heb ik de tip gekregen om [b:1bec295463]fastinternet[/b:1bec295463] in te vullen bij APN, en dat werkt!`

Het heeft wel even geduurt voordat de instelling actief werd, maar heb nu UMTS/3G snelheden (9778.2 KBytes/sec (78226 kbpsc)

fastinternet was ik nog niet tegengekomen als suggestie…[/quote:1bec295463]

Super bedankt voor de tip, hij werkte meteen en snelheid is echt super vergeleken met eerst!

Als ik APN: internet gebruik werkt alles goed, maar niet snel. "3G" heb ik nog niet gezien. Vervolgens "fastinternet" ingevuld. Dan krijg ik helemaal geen verbinding meer. Hoelang zou je moeten wachten? Iemand nog andere tips? KPN om hulp gevraagd, maar die ondersteunen de iPhone niet. Ook lekker!

Wie kan me helpen?
Bij voorbaat dank.

Het heeft bij mij bijna 2 dagen geduurd. Maandagavond de instelling gemaakt, maar zag geen verbetering. Dinsdag hetzelfde. Op woensdag ochtend was opeens de snelheid hoger. Misschien helpt het om de netwerk instellingen eerst te resetten voordat je fastinternet ingeeft. Dat kan via het instellingen menu.

Vandaag net mijn probleem opgelost. De oorzaak bleek een te oude SIM-kaart. Nieuwe erin en ik had meteen 3 G. Snelheid nog niet gemeten, maar zal geen probleem zijn. Bedankt.

Even een update van mijn ervaringen. Nadat Michel over was met z'n 3G naar KPN ben ik er een dag later ook over gestapt. De eerste week (weken) leek het ideaal. Inmiddels ben ik niet meer zo te spreken over de combinatie iPhone 3G en KPN. Misschien heb ik het niet getroffen, of zijn er anderen met dezelfde ervaring..

Internet via G3 is bij mij wel lekker snel, beter dan op de oude iPhone. Bereik is meestal ook beter, maar het staat niet in verhouding tot het bereik in mijn Nokia E71. DIt is in alle opzichten een betere telefoon, maar geen leuker gadget.
Hoewel het bereik van KPN beter is, heb ik wel heel vaak gesprekken die weg vallen. En het lijkt steeds erger te worden. Ook probeer ik vaak te bellen en krijg dan de melding dat het nummer niet bestaat, hetzelfde nummer nog een keer en ik krijg wel verbinding. Bij ieder gesprek staat er na het gesprek dat het gesprek is mislukt. Heel irritant.

Ben ik hierin alleen?

Ik zou echt vreselijk graag een iPhone willen hebben... Ik heb KPN en moet hem dus maar in belgie kopen... Toch blijven verhalen zoals hierboven me doen twijfelen... Is het het nou wel waard (800 euro iig)...

Jan kan hem in Nederland makkelijk kopen. Ik heb hem in Utrecht gekocht. Italiaanse import. Doet het prima met KPN.

heb jij niet na ieder gesprek een "verbinding" mislukt bericht? Het netwerk van kpn is beter maar nog steeds slecht. Ik heb nog nooit zoveel dropped calls gehad.. ook niet bij T-mobile.