iPhone microfoon werkt alleen tijdens het bellen niet

Hallo,

Omdat ik zo graag van mijn Samsung Galaxy II af wilde heb ik geruild via Marktplaats met een dame.
De iPhone zag er perfect uit en werkte naar behoren. Helaas kon ik op dat moment niet testen of de microfoon werkte omdat er geen simkaart in zat. Nu heb ik nog een andere iPhone en had de twee toestellen naast elkaar gezet. Eenmaal thuis kon ik de simkaart erin doen en vandaag probeerde ik eens te bellen.

Tot mijn grote schrik blijkt het dus gewoon dat mevrouw mij heeft opgelicht want de microfoon doet het niet. Wanneer ik iemand bel of iemand belt mij dan hoort diegene mij niet, ik hoor diegene trouwens perfect. Vreemd is dat de dictafoon app wel gewoon werkt en wanneer ik een ingesproken bericht wil versturen via bijvoorbeeld whatsapp dit ook gewoon werkt! Alleen tijdens het bellen lijkt de microfoon stuk te zijn.
Zoals ik al zei ben ik opgelicht, mevrouw zou mij de bon een deze dagen langs komen brengen maar aangezien de iPhone niet werkt en haar nummer onbereikbaar is kan ik er gerust vanuit gaan dat ik daar niks meer van hoor.

Voor dat jullie denken dat ik dom ben: de iPhone ziet er verder echt goed uit, en ze heeft het slim gespeeld door geen simkaart er in te stoppen. Alles werkt, behalve dat. Ik ben de iPhone nu aan het herstellen via iTunes, heeft iemand nog tips?

Ik baal vreselijk, hoe erg ik de Samsung ook haatte liever dat dan een telefoon die niet werkt.

P.S Wanneer ik oordopjes gebruik horen mensen mij ook niet, nog vreemder.

Heb je al een harde reset geprobeerd? Klinkt meer als software matig als de andere functies wel werken waarbij de microfoon nodig is. (home en sleep/awake knoppen net zo lang samen vasthouden totdat de iPhone het Apple logo laat zien.)
Makkelijk praten achteraf, maar als je een iPhone hebt had je toch die simkaart kunnen meenemen? Kon je meteen controleren of deze je sim kaart wel accepteert ivm een eventueel simlock.

Succes ieder geval, hopelijk krijg je de bon nog.

Inderdaad makkelijk praten achteraf, had zoveel dingen nog kunnen testen maar het zag er gewoon goed uit en ik vond haar niet de typische oplichter aangezien ze een beetje dom overkwam. Dit kan natuurlijk ook gespeeld zijn.

Wat ook raar is: wanneer ik bel om het te testen hoor ik alleen mezelf vanaf de 'kapotte' iphone. Ik hoor mezelf dan spreken zeg maar maar de andere persoon hoort mij niet.

Harde reset ga ik proberen, iTunes reset heeft iig niet geholpen helaas.

Keer herstellen via iTunes?

Dat heb ik nu gedaan heeft helaas niks geholpen.

http://support.apple.com/kb/TS1631?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Controleer ook of er geen stof zit in de hoofdtelefoonaansluiting, deze wil ook wel eens voor problemen zorgen. (voorzichtig met een cocktailprikkertje rondgaan)

Makoe dat had ik al geprobeerd, bij een andere persoon was dit inderdaad de oplossing. Ik vind het gewoon zo raar dat het geluid/microfoon perfect werkt bij het opnemen van video's en andere zaken.

En als je met een zaklamp in de hoofdtelefoonaansluiting kijkt en vergelijkt met je andere iPhone?

Misschien zit er nog een stukje hoofdtelefoon in? en dan wordt het wel lastiger.

Kan het ook niet gewoon zijn dat je op de knop geluid uit geduwd hebt ?

Wow ik heb er serieus een bolletje stof uit gehaald.. deze zat ver en diep verstopt. ik hoopte dat het verschil zou maken maar helaas.....

Nou zeg.. Ik kijk met de flashlight op de koptelefoon ingang en op het microfoontje.. koptelefoon is leeggehaald en toen zag ik dat de microfoon verstopt was met een soort van viezigheid... Dat ook weggehaald.. denken dat hij zou werken. Helaas, wel heel veel geruis.

Dit verhaal lijkt een kopie van wat ik had met mijn iPhone 4. iOS 6 erop gezet en toen werkte het weer. Daarna het toestel verkocht en nooit meer wat gehoord.

Beste Serenoly,

Zoals ik je klacht kan beoordelen via door jou geplaatste berichten lijkt het erop dat de audio chip is beschadigd dit ontstaat als de telefoon valt en een harde klap moet opvangen. Kort houdt dit in dat het moederbord is beschadigd. Dit komt precies overeen met je klacht omdat de microfoon wel werkt tijdens het gebruik van de dictafoon. En mensen je niet kunnen verstaan als je ze belt, vaak gaat dit ook gepaard met het kraken van je eigen oor luidspreker. Kijk een op de website van www.foonz.nl zei kunnen de klacht waarschijnlijk nader onderzoeken en eventueel op twee verschillende wijze voor je oplossen.

Mevrouw zegt nu opeens dat er kans is op waterschade. Fijn. Ben gewoon opgelicht dus en zij heeft mijn goedwerkende Samsung.

Zou waterschade de reden zijn voor het niet werken? Waarom functioneert de microfoon verder dan wel goed? Ik kan dit voor ongeveer 80 euro laten repareren maar als het niet werkt dan heb ik eigenlijk gewoon pech. Woensdag naar telefoonzaak maar dit wordt gewoon betalen..

Ik had hetzelfde probleem met mijn 3GS. Ik heb het idee dat het een softwarematige fout is, aangezien de microfoon wel blijft werken bij alle andere programma's. Het komt en het gaat. Gelukkig werkt het op het moment weer.