iPhone & MMS & Proximus & APN

Is het noodzakelijk om MMS te kunnen versturen/ontvangen op een iPhone 3.0, dat er bij Mobiele Data -> APN het volgende is ingevuld: internet.proximus.be ?

Dit staat nml. zo in de instructies van Proximus (MMS_Settings.pdf),
die ik braaf en onwetend heb gevolgd, met als gevolg een factuur van 482,00 euro voor Mobile Data Connections.

Ik weet niet wat die APN eigenlijk betekent.

dat klinkt alsof je verschrikkelijk buiten je bundel of boven je data limiet hebt zitten internetten met je iPhone?

ja, ik wist niet eens dat ik op internet zat met mijn iPhone!!!

Vandaar mijn vraag:
Mobiele Data → APN : internet.proximus.be = noodzakelijk om te mms’en?
(want volgens de handleiding van Proximus moest ik dat dus invullen om te MMS’en.
Resultaat: ik zat op internet zonder dat ik het wist en de teller liep…

Dan moet je ook niet met die rekening akkoord gaan. Je provider moet dit heel duidelijk vermelden anders wordt je als consument misleid.

Er zijn nog al veel van zo'n gevallen geweest en Proximus heeft het altijd netjes opgelost door de rekening te laten vallen. Allez, het is te zeggen, de kosten van het internetten..

MMS is een SMS met een link naar content op het internet.

Dus zodra jij een MMS wil versturen gebruik je GPRS (internet). En dus zonder die APN kun je geen MMS verrsturen.

ik heb bij mobile data helemaal niets ingevuld staan, omdat ik geen internet op mijn iphone heb.

bij mms wel heb ik alle gegevens van de provider ingevuld staan. werkt allemaal prima. mms-en lukt gewoon.

[quote:353315bfbb="Rub3n"]En dus zonder die APN kun je geen MMS verrsturen.[/quote:353315bfbb] Volledig verkeerd.