iPhone neemt geen geluid meer op bij filmen

Beste OMT-ers,

Ik kwam er zojuist (en helaas te laat) achter dat bij het filmen op mijn iPhone, er geen geluid meer wordt opgenomen. Gooi ik het volume op max. dan hoor je heel zachtjes "trrrr", maar daar blijft het bij.
Het rare is dat ik wel gewoon kan bellen en audio-opnamen ook goed werken, het lijkt dus niet direct de microfoon te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor??

Gr. Marvin

PS: ik film gewoon met de standaard camera-applicatie.

Beste Marvin, wat ik laatst heb ondervonden, is dat als ik een filmpje download oid, en hem dan direct afspeel er geen geluid uit komt. Maar als ik naar foto's ga en het filmpje op zoek bij albums, hij dan wel gewoon met geluid afspeelt?

Misschien is dat een oplossing, hoop het voor je!

Jurwis

Beste iMarvin,

Kunnen mensen je tijdens het handsfree bellen wel verstaan? Als dit niet het geval is dan is waarschijnlijk je 2de microfoon stuk of het kan ook zijn dat dit kleine gaatje is verstopt. De iphone is namelijk uitgerust met 2 mircofoons eentje onderin de telefoon en eentje bovenin je telefoon. Test dit even door proberen iemand handsfree te bellen. Je kan altijd even een kijkje nemen op www.foonz.nl zie kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen.

@jurwis; Helaas, ook als ik de filmpjes overzet naar mijn Mac en ze daar afspeel, hebben ze geen geluid.. :cry:

@Withlox; zojuist even geprobeerd, als ik een gesprek op luidspreker zet (wat ik nooit doe, vandaar dat ik het niet wist) verstaat de andere kant mij ineens niet meer. Het lijkt dus inderdaad de tweede microfoon te zijn die het niet/slecht meer doet. Balen !

In ieder geval erg bedankt voor jullie input! :thumbsup: