iPhone op netwerk Hogeschool Utrecht

Beste forumleden,

Volgende week gaan vele van ons weer naar school net als ik. Op de Hogeschool Utrecht bij ons hebben ze een groot Wifi netwerk waar ik graag gebruik van wil gaan maken met mijn iPhone. Heeft iemand hiermee ervaring omdat het netwerk natuurlijk beveiligd is? Ik hoor graag hoe ik op het netwerk kom. Op mijn MAC moet ik onder netwerkvoorkeuren mijn studentennaam en wachtwoord opgeven maar ik heb geen idee hoe ik dat doe op mijn iPhone?
Bedankt!

Netwerk selecteren en wachtwoord invoeren, misschien staat er bij datzelfde scherm dan ook een veld voor je studentennummer? Zou het ook graag willen weten :)

Hoe log je in op een computer?? Ik denk dat je je emailadres en je inlogcode ook kunt gebruiken bij je iPhone

Netwerk selecteren, dan op het pijltje ernaast aangeven dat het een bedrijfsnetwerk is. Daarna met je @student.hu.nl login en wachtwoord inloggen. Daarna het certificaat accepteren en klaar ben je.

Werkt bij mij al bijna twee jaar prima op de HU.

Thanx gaan we volgende week gelijk proberen! Ik hoop dat het gaat lukken dus dat laat ik jullie weten, nogmaals bedankt:)

Op het ICT deel van SharePoint staat zelfs een goed werkende handleiding hoe je je iPhone of iPod moet instellen. Tenminste wel op de FNT 8)

Wauw, dan is dat sinds 07/08 sterk verbeterd! Want toen ik er met m'n Macbookje liep was het een zooitje en werkte dat met die certificaten voor geen meter.

Gek genoeg is de verbinding met de iPhone betrouwbaarder als die met de Mac - op de HU dan. Daarbij komt dat Leopard met name in het begin behoorlijk wat problemen had met 802.1X precies in de periode die jij noemt.

Desondanks probeert mij MacBook soms nog het iChat Certificate aan mijn HU verbinding te koppelen, met alle problemen van dien. Desondanks werkt het nu fingers crossed

iPhone nooit een probleem geweest. :?

[url=http://www.macstudent.net/joomla/index.php?option=com_frontpage&Itemid=33]MacStudent[/url] heeft info over diverse hogescholen en universiteiten, waaronder Utrecht. Het betreft het aanmelden van je Mac, maar wellicht heb je er ook iets aan voor je iPhone.