iPhone opslag Documenten en Gegevens

Even een vraag, er staat 21GB aan documenten en gegeven op mijn iPhone 6 64GB,
na wat verwijderen staat er ruim 26GB op??? na opnieuw synchroniseren staat er 19,9 op???

Wat moet ik hier onder verstaan? en hoe kan ik het verminderen?

Bedankt voor de info

Pas maar op, zodadelijk ben je zaken op je Mac kwijt, met dat opruimen.

Huh? Dus als je op je iPhone dingen verwijdert, raak je ze op je Mac kwijt? Dat is knap.

Anyway. Tja, de documenten en gegevens is altijd een vaag begrip. Dat ie zo fluctueert kan kloppen. Het heeft soms zijn tijd nodig om juist weer te geven wat er op staat.
Maar het kan, helaas, van alles zijn. Berucht zijn apps als WhatsApp en Facebook die veel opslaan. Als je op je iPhone naar settings gaat en dan jaar je storage/opslag. Dan krijg je daar een lijst met apps te zien en in volgorde van de app die het meest verbruikt tot het minst. Als je de app aanklikt zie je hoeveel opslag die verbruikt en hoe groot de app is. Soms kan een app klein zijn, maar zijn data erg groot. Die data is onder andere je documenten en gegevens deel. Als WhatsApp of Facebook veel data verbruikt, dan helpt het om die apps te verwijderen en opnieuw te installeren. (Bij WhatsApp uiteraard eerst even een iCloud backup van de chats maken.) Als je ze dan weer opnieuw installeert, zullen ze een stuk minder opslag nodig hebben.

Wat ook kan zijn bijvoorbeeld digitale boeken of PDF bestanden in iBooks. En ik heb bijvoorbeeld op mijn iPad een NRC abonnement en die kranten bestanden vragen ook wat geheugen en kan je vanuit de app zelf zo verwijderen.

Ik zou beginnen met de lijst met opslag te bekijken, dan word je hopelijk wijzer. Het is helaas wel omslachtig om apps de moeten verwijderen om van die data af te komen. Hopelijk komt Apple nog een keer met een mooiere oplossing daarvoor.

@Mac Daddy

Heb idd je advies opgevolgd en de lijst met App’s nagekeken,FB bijna één GB
en Spotify 11.84GB dus dat is de grote boos doener, zal mijn in ziens komen
door “Offline Play listen” dat staat dus blijkbaar niet bij muziek.

Bedankt voor zover.

Nee, muziek is alleen de muziek die je via de Music app van Apple beheert. Spotify kan inderdaad ook een geheugenvreter zijn als je dat fanatiek gebruikt. Ik had er niet zo snel aan gedacht, want ik gebruik het niet. :wink:

Mooi dat het is opgelost. Mocht je ooit echt een ruimte probleem hebben, dan is het altijd aan te raden om even in die lijst te kijken. Dan weet je waar je de meeste winst uit haalt.

[quote=Mac Daddy url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-opslag-documenten-en-gegevens/#post-3004816 time=1476819146]Huh? Dus als je op je iPhone dingen verwijdert, raak je ze op je Mac kwijt? Dat is knap.[/quote] Hmm, met de steeds verder gaande intergratie van de apparaten gaat dat zeker die kant op.

Hier was ik echter abuis inderdaad, en in verwarring met de nieuwe iCloud feature: iCloud Drive>Map ‘Bureaublad’ en ‘Documenten’. En daar iets uit verwijderen heeft wél genoemde consequentie.