iPhone opsturen voor garantie, hoe lang?

Mijn powerknop op mijn iPhone 5 werkt helemaal niet meer, wel heb ik nog garantie.
Als ik via internet contact opneem en hem opstuur naar Apple, hoe lang duurt het dan voordat ik een nieuwe of gerepareerde iPhone terug heb?

Of als ik langs de Apple Store in Amsterdam ga, krijg ik dan direct een nieuwe/refurbished iPhone?

Bij de store krijg je gelijk een nieuwe of een refurbished! Heb ik hier op dit forum rond zien gaan

Heb je Apple Care
A) zo ja, dan krijg je kosteloos een nieuwe thuisgestuurd en hoef je pas de defecte iPhone op te laten halen als je de nieuwe hebt ontvangen en ingesteld (binnen 5 werkdagen).
B) zo nee:
- Bij de Apple Store in Amsterdam doen ze een hardware test en waarschijnlijk zullen ze je dan een refurbished toestel meegeven als vervanging. Je moet
- Je kunt Apple Care alsnog bellen, voor 29,- euro krijg je dan een refurbished toestel thuisgestuurd en daarna moet je de defecte iPhone op laten halen. Deze kosten vallen normaal onder een Apple Care, dus als je voor deze optie gaat kun je beter een Apple Care aanschaffen, dan heb je de helft van de kosten er al uit.

Langsgaan in de Store of een Reseller, binnen de week heb je een nieuwe.

Edit: zorg er wel voor dat je je oortjes, hoesje,… niet mee geeft want die zie je niet meer terug