iPhone scherm wil niet lichter (blijft heel donker staan)

Beste allemaal,

Mijn iphone 3GS zijn scherm doet heel raar. Hij staat constant heel donker. Als ik aan de helderheid slider zit, gebeurt er niks! Help!! Iemand hier bekend mee/oplossingen?

Theo

Hij staat niet op 'aanpassen aan omgevingslicht' o.i.d, en dat het hoesje over de sensor zit? Anders zou ik hem zelf eerst resetten met iTunes. Of heeft iemand een betere suggestie, ben nl niet zeker of een reset dit dan wel op lost.

Bedankt voor de snelle reactie!

Nou, ik denk niet dat het zoveel uitmaakt (dat hij op "aanpassen aan omgevingslicht) staat of niet. Want ik heb een felle lamp nodig om het maar een beetje te kunnen bekijken. Misschien het de "backlightning". En valt onder resetten ook: nieuwe software er op zetten? Want dat heb ik net gedaan en het is nog steeds hetzelfde.

Theo

Toevallig nat geworden ? Dan kan er een coil of de backlight ic kapot gegaan zijn. Best te testen door een ander scherm te plaatsen (die zijn in zijn geheel te bestellen voor zo'n 25-30 euro). Als dat niet helpt is het idd je logic board waar de coil/backlight vervangen moet worden. Is ook een setje voor te krijgen, maar aangezien dat SMD soldeerwerk is, zoek je daar best een reparatietent voor :)

[quote]
En valt onder resetten ook: nieuwe software er op zetten? Want dat heb ik net gedaan en het is nog steeds hetzelfde.
[/quote]
Tja dat bedoelde ik. Helaas heeft het niet geholpen voor je. Maar de reactie hierboven is veelbelovenda, succes er mee in ieder geval, zou je de uiteindelijjke oplossing hier kunnen plaatsen? Wellicht dat er meer mensen met dit probleem zijn.

Ik heb via iTunes een reset gedaan. Mocht niet baten. Maar het rare/vage is dat als je batterij HELEMAAL leeg is, komt er zo een tekentje van sluit de iPhone aan op een oplader en DIE laat ie wel gewoon met backlight zien. Maar zodra ik hem aanzet werkt ie niet meer.

En hij is 6 weken geleden nat geworden, ja...

Weet iemand een winkel (in Rotterdam, als het even kan) waar ze hem "klaar terwijl je wacht" repareren?

Theo

PS: ik ga overmorgen naar de gsmdokter.

@Theo. Dan is het idd met 95% zekerheid je coil. Als de gsmdokter die coil heeft liggen, dan kan hij dat wel repareren, maar of dat klaar terwijl je wacht service is.. is nogal fijn soldeerwerk waar een reparateur liefst de tijd voor neemt.

Als hij helemaal leeg is en dat batterijtje laat zien als je hem aansluit op de oplader, dat is typisch gedrag voor dit defect. Ik heb hier ook nog een iPod Touch 4g en een iPad2 met precies hetzelfde fenomeen liggen, afwachtend op levering van de coils..

Oh ja, mocht de gsmdokter geen idee hebben waar ik het over heb : http://www.youtube.com/watch?v=zHaWA6hGgeM

@iDog Hartstikke bedankt voor je reactie!!! Het zou namelijk fijn zijn aks het niet te lang zou duren want de vorige keer duurde het 6 weken...
Ik mag dan wel verstand hebben van Apple dingen, maar wat is een coil?

Theo

@iDog

Bij de winkel zeggen ze dat het alleen bij grote reparatiecentra gerepareerd kan worden... Weet jij misshien een centrum in Rotterdam?

Theo

@Theo. Sorry voor de late reactie. Nee, ik ken geen shop in Rotterdam. Ikzelf zit tegen de grens van Belgie aan (Terneuzen) en ik zit nog altijd te wachten op de onderdelen om een iPad en een iPod die hier liggen te fixen (of toch te proberen). Je hebt toevallig geen nerd-vrienden die heel klein kunnen solderen (smd) ? Anders kun je op eBay proberen om zo'n setje te kopen, vaak komen die dingen binnen 2 weken wel aan, maar nu met de feestdagen is het allemaal nogal moeilijk om dingen geleverd te krijgen ofzo.. :(

http://stores.ebay.com/Tinner105?_trksid=p4340.l2563

Hier heb ik besteld. Zoek even naar 3GS back light.

http://www.youtube.com/watch?v=zHaWA6hGgeM

@iDog Ik heb geen "nerd" vriend ofzo. En voor de rest ben ik niet zo technisch qua solderen enzo. Ik had wel bij iphoneclub.nl gezien dat ze aan reparaties deden. Alleen moet je hem dan opsturen? Ervaring? Vertrouwbaar? En anders kijk ik toch nog wel even bij die links! In ieder geval hartstikke bedankt voor de reactie!

Theo