iPhone SE 2020 batterij slijt snel

Beste

Ik heb in april een iphone SE 2020 gekocht

nu na verloop van tijd zie ik dat mijn batterij conditie op 95% ( op 14/11/2020 nog op 96%) staat en dat de batterij sneller leeg gaat dan mijn oude iPhone 6S die 5 jaar oud is en 100% batterij health heeft ( na 5 jaar gebruiken en zonder te vervangen) en gebruikte de 6S voor dezelfde dingen als mijn SE

ik gebruik mijn iphone enkel voor Bellen,sms’en en licht internet gebruik (OV,sociale media) games speel ik hier niet op en series en films heb ik een iPad voor

is dit normaal dat de percentage zo snel leeg gaat ?

Alvast Bedankt

Even nog ter info de batterij gaat max 6 uur mee en met batterij besparingsmodus 6 uur en 30 minuten er staan geen enkele apps op de achtergrond open.

Terug naar de verkoper en laten testen lijkt mij de enige optie als je er echt geen rare dingen mee het gedaan (zoals apps open laten staan en apps gebruiken die heel veel batterij gebruiken. Dat kan je ook zien in Instellingen/Batterij onderaan).

Misschien staat hier wat nuttigs bij?

iPhone SE 2020 Battery Drain Fast? Here’s How To Fix It

Kan natuurlijk ook dat er iets mis is met de batterij. Dan terug naar de winkel of afspraak maken bij de Apple store

bedankt voor de reacties alvast

de link met die tips heb ik al geprobeerd maar deze helpen niet en volgens de batterij instelling gebruikt geen enkele App veel batterij

maar mijn iPhone is nu bijna 10% kwijt van nieks te doen ( heb alle apps afgesloten, vliegtuigstand ingeschakeld en besparingsmodus ingeschakeld)

<p class="cite">Hansi2124 op 15 november 2020 om 21:58</p> Terug naar de verkoper en laten testen lijkt mij de enige optie als je er echt geen rare dingen mee het gedaan (zoals apps open laten staan en apps gebruiken die heel veel batterij gebruiken. Dat kan je ook zien in Instellingen/Batterij onderaan).
Dit heeft geen enkele zin - een batterij laten testen runt een test en die zegt X keer geladen en Y percentage over.

Bij Apple is er pas sprake van een slechte batterij als de batterij <500 keer is opgeladen en <80% capaciteit heeft. Daar zit ie nog niet aan.

Bij Apple is er pas sprake van een slechte batterij als de batterij <500 keer is opgeladen en <80% capaciteit heeft. Daar zit ie nog niet aan.
Dat is al dan niet normale slijtage door gebruik/veroudering. Zelfs al zit de batterij daar nog niet aan wil dat niet zeggen dat er niets iets mis kan zijn met de batterij. Ik zou zelf zeker teruggaan. Mijn ervaring is dat je bij de Apple store het beste af bent.

Heb met Apple contact opgenomen

Volgens hun is mijn batterij normaal maar loopt hij veel te snel leeg in vergelijking met ander iPhone SE 2020 modellen volgens hun ligt het aan iOS 14
hebben mij aangeraden om te herstellen via iTunes zonder back-up er zchteraf op te zetten., heb dit gedaan en als het vrijdag niet beter is moet ik hun terug contacteren. Binnenbrengen is voorlopig geen optie hier in België is alles van Apple (Switch, Apple Brussel,Lab9,…) gesloten door Corona.