iPhone > smtp.me.com, geen verbinding [OPGELOST]

Ik heb dit ook al gepost in 'Mijn ervaringen met MobileMe', maar toch nog even een aparte vraag. Sinds gisteren ben ik in het bezit van een iPhone 3G. Op mijn MacBook werkt MobileMe super, alles synched goed en doet wat het moet doen. Op mijn iPhone doet alles met MobileMe, behalve mail versturen. Op de een of andere manier kan hij steeds geen verbinding krijgen met 'smtp.me.com'. De instellingen heeft hij rechtstreeks uit mijn MacBook gehaald met synchroniseren (zoals de handleiding aangaf). Ik heb ondertussen zelf nog geprobeerd om de account te verwijderen en handmatig weer in te stellen. Dit werkte gisteravond helemaal niet (account niet gevonden, blabla) en vandaag gedeeltelijk. De account werd gevonden, maar weer hetzelfde verhaal met 'smtp.me.com'.

Ik heb zelf al gezocht bij Apple Support, en daar werd gesproken over twee poorten, namelijk ‘poort 25’ en ‘poort 587’. De uitgaande server op mijn iPhone maakt gebruik van de laatste. Maar hier kan ik niets aan wijzigen.

Is iemand bekend met het probleem? En nog belangrijker, heeft iemand een oplossing?

hoi, ik had ook gekl**t met mail op mijn iPhone. Mijn oplossing was om het MM-account op mijn iPhone te verwijderen en opnieuw op de iPhone (!) in te stellen. Alles wordt dan automatisch ingesteld. Dus als je je MM-account hebt verwijderd, NIET syncen via iTunes. Sterker nog, vink de optie [b:33c80b4823]Synchroniseer geselecteerde e-mailaccounts[/b:33c80b4823] uit! Je accounts syncen dan niet, maar je hebt het nergens voor nodig. Ik ben nog geen problemen tegen gekomen omdat ik niet sync via iTunes.

succes :)!

Dan zal ik dat nog maar eens proberen. Mocht dat niet lukken, eens kijken of ik het helemaal handmatig kan doen. Dank voor de tip!

Het heeft gewerkt. Na het verwijderen van de account opnieuw handmatig ingesteld. Vervolgens werkte het spontaan wel, alhoewel ik eerder precies hetzelfde heb gedaan.

Nu heb ik dus alleen geen contacten/kalender meer, en die wil de iPhone ook nog niet binnen halen via MM. Ik word er een beetje moe van, laat het voor nu dus ook maar even rusten…

heb je bij je MM instellingen (Systeemvoorkeuren >> MM >> Synchronisatie) wel de synchronisatie aangezet?

Ik zat met hetzelfde probleem en heb het ook op deze manier opgelost. Heel vaag en vervelend...

[quote:a4d1fe1f39="the_one"]heb je bij je MM instellingen (Systeemvoorkeuren >> MM >> Synchronisatie) wel de synchronisatie aangezet?[/quote:a4d1fe1f39]

Jep, alles stond aan. Het ‘probleem’ heeft zichzelf opgelost. Ik heb de iPhone nog een keer aan mijn MacBook gehangen. Vervolgens had ik alle afspraken/contacten weer binnen. Daarna werden wijzigingen ook eenvoudig doorgevoerd. Misschien had de iPhone wat moeite met de hoeveelheid data.