iphone verdronken

Na een val in het water doet mijn iPhone 4 32gb niks meer. :sad:

Dat brengt mij eigenlijk op 2 vragen.
Is een iphone 4 te repareren na een duik in de Amstel?
Als ik een andere iPhone koop kan ik de apps overzetten?

Ben benieuwd of ik er nog wat mee kan doen, bij voorbaat dank voor de tips en advies.

Soms is een duik in de WC bijvoorbeeld nog te verhelpen. Weet niet hoelang jouw toestel in het water heeft gelegen? Verder zijn er talloze sites die iPhone's met waterschade kunnen verhelpen zoals: http://www.replayyourdisc.nl/iphone-waterschade.html

Als het goed is heb je op je computer waarmee je je iPhone synct een reserve-kopie met alle gegevens en bestanden van de iPhone, die zou je zo weer op je nieuwe iPhone kunnen zetten als dat nodig is.

rest in rice! leg hem onderin een bak met rijst: mininmaal 2 dagen, niet aanzetten (anders misschien kortsluiting) en bidden.

(en ondertussen kijken hoe het zit met je verzekeringen e.d.)

Ik ben te water geraakt doordat iemand niet oplette, ben daardoor ook mijn zonnebril kwijt. Het wordt dus een verzekering kwestie.

Ik ben nu echter wel bang dat mijn iPhone, mocht hij nu gemaakt kunnen worden, in de toekomst het zomaar weer kan begeven door deze schade en dan kan ik het natuurlijk niet meer verhalen...

Als je daar bang voor bent, weet je ook wat je nu moet doen. :wink:

Top opgelost. Bij de Apple store kan je je koptte iPhone inleveren en voor 149 euri krijg je
een nieuwe. Althans nieuw gefabriceerde, alle slijtage delen zijn nieuw alleen wat onderdelen die niet aan slijtage onderhevig zijn hergebruikt. Voor de rest heeft hij alle testen gehad en zit er 3 mnd garantie op.

[quote]
5150 op 01 juli 2012 #
Top opgelost. Bij de Apple store kan je je koptte iPhone inleveren en voor 149 euri krijg je
een nieuwe. Althans nieuw gefabriceerde, alle slijtage delen zijn nieuw alleen wat onderdelen die niet aan slijtage onderhevig zijn hergebruikt. Voor de rest heeft hij alle testen gehad en zit er 3 mnd garantie op.
[/quote]

Ok, Ok.... mijn iPhone heeft ook waterschade (zat in m'n zwembroek toen ik het water in liep). Kwam niet veel water uit, maar gelijk drooggemaakt Wel even geprobeerd met stroomkabel :-( (in paniek probeer je wat..) Ligt nu in een bakje rijst. Keek net en het Led-lampje brandde.... Ik zal 'm er nog even een tijdje in laten liggen.

Maar mijn vraag is... moet je bij de Apple store (Genius bar) een afspraak maken? Op zich is het probleem bekend en wil eigenlijk zsm een 'nieuwe' voor € 149,- omdat deze iPhone 4 naar m'n vriendin gaat zodra de iPhone 5 gereleased wordt.

Ik heb toen wel een afspraak gemaakt, ik kon nog dezelfde dag terecht.

Thanks, heb inmiddels ook een afspraak gemaakt. Er was nog plek voor morgen.

Misschien een tip: bekijk eens of je provider een verzekering voor je telefoon heeft. Mobistar (België) heeft een verzekering. Ze verzekeren schade door vloestoffen, inbraak, beroving met geweldpleging, frauduleuze gesprekskosten enz. Uw iphone zal zowiezo een verzekering hebben van 9 euro per maand. Dan heb je de volledige verzekering (zelf zakkenrollen).

meer info: http://www.mobistar.be/nl/aanbod/diensten/gsm/comfort/verzekering

Hopelijk bied uw provider ook zoiets dergelijks.

Thanks, maar ik heb gisteren bij de Apple Store voor € 149,00 een 'nieuwe' gehaald. Ze hadden 'm even gecheckt maar er zat geen 'juice' meer in. Had gelukkig na de laatste reservekopie geen foto's meer gemaakt, dus die ben ik iig niet kwijt :-)