Ik wil voor vrouwlief een iPhone kopen.
Ze heeft nu een Android toestel (Motorola MotoG 8GB), maar nu ik laatst mijn 2e Asus Android tablet heb vervangen voor een iPad air, wil zij ook wel graag met IOS werken.
Het toestel hoeft niet supersnel te zijn, maar een beetje lekker vlot en vloeiend kunnen werken is wel de bedoeling.
Ik zit zelf aan een 4S 8GB te denken, omdat dit toestel nog een beetje betaalbaar is.
Maar is dit wel een toestel dat qua snelheid goed voldoet, of is een 5 echt een klap sneller/soepeler in gebruik?
Ik weet dat er na de zomer weer een nieuwe IOS versie uitkomt, die weer wat meer vraagt van de processor, dus het zou ook fijn zijn als dat zonder problemen kan draaien.
Graag hoor ik van een ervaringsdeskundige of dit toestel voldoet aan haar eisen, of dat het verstandiger is om een 5 te kopen.
Ik zou absoluut nu geen 4 meer kopen, omdat ik zelf ook nog een 4 in gebruik heb naast mijn 5, kan ik goed vergelijken, en de 4 is echt een behoorlijk stuk slomer dan de 5. Vooral met wat zwaardere toepassingen zoals b.v. Navigeren merk je het verschil goed.
Ik neem ook aan dat de 4 niet meer gaat profiteren van de nieuwe dingen in ios 8.
Ik snap dat je haar de ellende van Android wilt besparen, maar heus, vrouwen geef je gewoon een Lumia 630/635 (en neem er zelf ook een). Kan geen toestel tegenop. Superdegelijk, IMO een betere UI, en kost geen drol. Na een 630/635 geef je nooit meer 500€ uit voor een telefoon. En de beste tekstinvoer. Voor de appende/fappende en smsende dames een must.
[quote=Pete.Z url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-voor-normaallicht-gebruik/#post-2697364 time=1402520558]Ik zou absoluut nu geen 4 meer kopen … … Ik neem ook aan dat de 4 niet meer gaat profiteren van de nieuwe dingen in ios 8.[/quote]Daarom wordt er ook een 4S voorgesteld.
En dat maakt toch een slagje uit.
Voorlopig ziet het er naar uit dat de 4S gewoon het complete iOS 8 gaat meekrijgen.
[quote=computer space url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-voor-normaallicht-gebruik/#post-2697371 time=1402521169]…vrouwen geef je gewoon een Lumia 630/635 … Kan geen toestel tegenop…[/quote]Leuk dingetje hoor.
Maar ik ken toch een flink aantal toestellen die daar wel ‘tegenop kunnen’.
Neem alleen de beeldschermresolutie van dat ding al.
En hoe netjes ook uitgevoerd, blijft Windows 8.1 toch nog steeds een struikelblokje voor een uitgebreide app-catalogus.
Daarnaast is de camera ook niet bepaald briljant.
Zoal gezegd, leuk ding in verhouding tot de prijs.
Maar ook niet meer dan dat.
[quote=Pete.Z url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-voor-normaallicht-gebruik/#post-2697364 time=1402520558]Ik zou absoluut nu geen 4 meer kopen, omdat ik zelf ook nog een 4 in gebruik heb naast mijn 5, kan ik goed vergelijken, en de 4 is echt een behoorlijk stuk slomer dan de 5. Vooral met wat zwaardere toepassingen zoals b.v. Navigeren merk je het verschil goed.
Ik neem ook aan dat de 4 niet meer gaat profiteren van de nieuwe dingen in ios 8.[/quote]
Oké, dat is dus zeker met de komst van nieuwe IOS versies geen echt goede keuze als je er de komende jaren mee vooruit wil.
Een 5 is dus veel bruikbaarder.
Ik zit alleen met de prijs, want ik heb geen zin om zoveel geld uit te geven voor een telefoon.
Maar dan is het dus beter om voor een 5 te gaan of anders gewoon de Motorola te houden, want om nu een 4s te kopen die al vrij snel tekort komt (zeker in de toekomst) lijkt me dan geen goede optie. Dan is goedkoop duidelijk duurkoop.
Bedankt voor je tip, maar na het werken op een MacBook Pro en de laatste tijd met een iPad air, ben ik er van overtuigd dat het een IPhone moet worden met IOS, ook al zou dat niet direct de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben.
Ik ben zeker geen Apple-fanaat en ik zie zeker naast de voordelen ook de nadelen, maar ik kan dat extra beetje kwaliteit en doordachtheid erg waarderen.
En het ziet er niet naar uit dat een 8.x direct niet beschikbaar gaat worden voor dit model.
De ‘gebruikelijke 2 jaar’ roulatie van mobiele telefoons maakt deze dus makkelijk mee.
Verder doet een 4S zo ongeveer ALLES wat een 5 of 5S doet.
Ik heb zelf nog een 4, en daar ben ik helemaal blij mee.
Inclusief zware navigatie e.d.
Maar omdat de 4 geen iOS 8 meer krijgt, is de 4S het eerste instapmodel dat in beeld komt.
Euh… Dat is echt niet waar. Ik weet niet of je de 5 en de 5s in handen hebt gehad maar die toestellen zijn tamelijk een stuk sneller op elk front.
Ik zou lekker de 4s links laten liggen. In ios8 krijg je ook geen plezier van want het is de laatste versie wat het toestel ondersteund. En dan krijg je maar beperkte features mee.
Ik weet niet hoe rot jouw iPhone 4 is/was; maar mijn navigatie (ook Kaarten of Google Maps) is verre van traag.
En nogmaals: noem eens één belangrijke feature wat een 5 of 5S kan, wat een 4S* niet kan?
Er is geloof ik een extra sensor(?). En vanaf de 5 kun je 4G aan. En verder?
4S, geen 4. Dus de snelheid van de 4 is hier verder geen issue.
Ik zou zeker voor de 5C gaan, heb je een 5 in je handen die toch netjes up-to-date is qua hardware. Omdat je er dus wel wat jaartjes mee door kunt (i.t.t. de 4S) lijkt me de aankoopprijs wel gerechtvaardigd. Als je vrijwel niet van opslag gebruik maakt heb je 8GB voor € 549,-.
En als het niet nieuw hoeft te zijn kun je altijd tweedehands zoeken, dan kan het nog wel iets goedkoper.
[quote=SunKeeper url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-voor-normaallicht-gebruik/#post-2697418 time=1402554373]Ik zou zeker voor de 5C gaan, heb je een 5 in je handen die toch netjes up-to-date is qua hardware. Omdat je er dus wel wat jaartjes mee door kunt (i.t.t. de 4S) lijkt me de aankoopprijs wel gerechtvaardigd. Als je vrijwel niet van opslag gebruik maakt heb je 8GB voor € 549,-.
En als het niet nieuw hoeft te zijn kun je altijd tweedehands zoeken, dan kan het nog wel iets goedkoper.[/quote]
€ 549 is bijna het dubbele van € 300 en voor ons echt veel te veel.
Wij gebruiken de telefoon nmlk. niet zo heel veel, dus vandaar dat zo’n hele dure telefoon niet echt aan ons is besteed.
Ik heb bijv. zelf nog een Nokia 6700s.
Dan zul je echt tweedehands moeten zoeken want de 4S start bij Apple op € 399,-. Voor minder vindt je dus geen nieuw iOS-apparaat. Zeker niet een recenter model.
De meningen over de 4s zijn dus lichtelijk verdeeld.
Dat is eigenlijk het enige model wat qua prijs voldoet dus het moet eigenlijk wel dat model worden of anders gewoon de MotoG houden.
Dan zul je echt tweedehands moeten zoeken want de 4S start bij Apple op € 399,-. Voor minder vindt je dus geen nieuw iOS-apparaat. Zeker niet een recenter model.
Dat je hem ergens anders koopt mag je zelf weten. Dan lijkt me de keus gemaakt als het budget niet anders toestaat.
Voor nu draait de 4S nog wel goed op iOS7, maar geen idee wat iOS8 straks gaat doen met de performance. Op dat punt zit het verschil tussen 4S en een recenter model, door het verschil in hardware kunnen de nieuwere veel langer mee (meer iOS-versies) op een bruikbare snelheid.
Ja, dat is dus eigenlijk het afwegen, of de 4s goed genoeg is voor de komende paar jaar, voor een redelijk lichte gebruiker, maar trouwens wel gebruik makend van navigatie, wat alweer wat zwaarder is.
Hmm…moeilijk.
Mijn iPhone 4, nieuw gekocht voor 325 euro, brengt nu nog makkelijk ± 180 euro op.
Een iPhone 4S die je nu voor 299 euro koopt, kun je na anderhalf of twee jaar nog steeds voor een prijs voor de hand doen, die bijna hoger is dan een Nokia Lumia 635 nieuw kost. Een beetje ‘achter de modellen aanlopen’ kan best lonen.
[quote=goulashkanone url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-voor-normaallicht-gebruik/#post-2697452 time=1402558827]…wel gebruik makend van navigatie, wat alweer wat zwaarder is…[/quote]Je kunt 250 euro meer uitgeven om je navigatie 3 seconden sneller te laten starten.
Of je houdt dat geld in je zak en wacht éénmalig 1-2-3.
Eenmaal gestart maakt de hogere snelheid van een iPhone 5 vrijwel niets uit tijdens het navigeren of adres zoeken.