iPhone weigert verbinding te maken met Wifi

Ik heb net mijn nieuwe iPhone 5 uit het cellofaan gehaald, helaas duurt het nog even voor ik er mee kan bellen. Maar ik probeerde de iPhone te verbinden met wifi maar ik krijg steeds de melding dat er "geen verbinding mogelijk is met mijn netwerk". Heb hem al geüpdatet naar IOS 6.0.2.

Ik heb een KPN experiabox en staat op 802.11g only. Weet niet of het daar aan ligt. Wat kan ik doen?

Al geprobeerd om opnieuw op te starten? (De router én de iPhone)
Kan geen kwaad in ieder geval :grin:

het kan zo zijn dat de experabox zijn maximale hoeveelheid gebruikers heeft bereikt. je zou een paar apparaten kunnen verwijderen bij de instellingen van de experabox

Héél toevallig had ik gisteravond (Experiabox, iPhone 4, iOS 6.0.1) exact hetzelfde.

Elk apparaat wilde op WiFi, behalve de iPhone. Ook na herhaalde malen herstarten niet.
Vanochtend deed hij het weer probleemloos.

Raar, heb echt al alles geprobeerd. iPhone aan/uit gezet, gereset, router gereset en instellingen veranderd. Kan het zijn dat de wifi van mijn iPhone stuk is? Hij herkent wel alle wifi station uit de buurt.

Mijn huisgenoot verteld dat je met haar iPhone4 nooit op het netwerk gezeten heeft. Ze heeft altijd 3G hier binnen. Zij krijgt ook altijd de melding dat er geen verbinding mogelijk is. Het ligt dus schijnbaar aan de KPN ExperiaBox

INTERNET
ADSL: CONNECTED
Mode: G.992.5 (ADSL2+)
Download: 11999 Kbps.
Upload: 1030 Kbps.
WAN IP: 86.86.33.47
Subnet Mask: 255.255.255.255
Gateway: 195.190.243.6
Primary DNS: 195.121.1.34
Secondary DNS: 195.121.1.66

GATEWAY
IP Address: 192.168.2.254
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
Firewall: Enabled
UPnP: Disabled
Wireless: Enabled

INFORMATION
Numbers of DHCP Clients: 3
Runtime Code Version: 01.01.119 (11.05.2012-19:27:26)
Boot Code Version: v2.00.12
ADSL Modem Code Version: 2.4.7.12.0.1A
LAN MAC Address: 74-31-70-8A-3A-B1
Wireless MAC Address: 74-31-70-8A-3A-B1
WAN MAC Address: 74-31-70-8A-3A-B2
Hardware Version: 01
Serial Num: J146069109

Ik kan me voorstellen dat hij wel kan ontvangen maar niet kan zenden, dan kun je de andere netwerken wel zien maar geen verbinding maken.

De gemakkelijkste manier om te kijken of het aan je telefoon ligt is om deze, samen met een andere telefoon, mee te nemen naar een plaats waar je een open wifi netwerk hebt (de McDonalds of zo) en dan te kijken of ze het dan wel doen.

Ik heb even met KPN gebeld, hij kon me vertellen dat ik "802.11g only" moet zetten op "Mixed 802.11g and 802.11b" moet zetten omdat alle mobile apparaten "b" gebruiken. Maar helaas kreeg ik nog geen verbinding.

Ik ben toen naar buien gelopen en bij de Coffee Company buiten geprobeerd verbinding te krijgen met hun gratis wifi netwerk....en dat lukte gewoon!! Moest wel inloggen wat ik niet kon, maar kreeg wel verbinding met hun wifi. Dus waarom niet met mijn KPNbox...zucht. Leuk een nieuwe iPhone :P

Nee, leuk die experiabox, bedoel je…..

Ha, ja dat ook. Heb echt alles al geprobeerd. iPhone terug naar fabrieksinstellingen, ExperiaBox terug naar fabrieksinstellingen...zelfde probleem. En mn huisgenootje met iPhone 4 heeft nergens last van.

Al een ander kanaal geprobeerd op de experia box? De auto instelling van dat apparaat werkt voor geen meter.

ik heb echt van alles geprobeerd. Het rare is dat mijn wifi het bij andere het wel gewoon doet. Bij mijn vader en broer thuis. Ook met WPA2 beveiliging. Snap er niks meer van.

Nou probleem opgelost! Heb weer aan de telefoon gehangen met KPN. Alles geprobeerd, kanalen veranderd, enz...Uiteindelijk heb ik de naam en wachtwoord van mijn Wifi veranderd, allemaal kleine letters....En toen deed hij het opeens. Bij KPN snapte ze het ook niet waarom hij het nu opeens wel doet. Raar maargoed...ik heb wifi.