iPhone wordt niet herkend door iTunes, laadt wel gewoon op.

Hallo iedereen,

Sinds vandaag heb ik het probleem dat iTunes mijn iPhone niet meer herkend. Met dezelfde kabel laadt de iPhone wel gewoon op (via usb-adapter). Ook heb ik verschillende kabels geprobeerd, een andere MacBook, een iMac. In alles situaties wordt de iPhone van m’n zusje wel steeds herkend, die van mij dus niet.

Ook heb ik de MacBook en iPhone meerdere keren opnieuw opgestart.

Nu heb ik ergens gelezen dat een hard reset van de iPhone kan helpen. Op zich vind ik dit geen probleem; ik heb een redelijk recente reservekopie gemaakt via iTunes. Maar als de iPhone na de hard reset nog steeds niet herkend wordt via iTunes kan ik de reservekopie dus niet herstellen…

Heeft iemand hier ervaring mee?

BVD,
Rutger

Heb je iets verandert waardoor dit wellicht kon gebeuren? Heb je een OS update gedaan bijvoorbeeld? Zowel van iPhone, als Mac? (Of is ie gevallen, een stootje gehad?)
Voordat je inderdaad een harde reset doet, kan je dit nog proberen.
Heb je de iPhone al uit en aan gezet en daarna geprobeerd? Ook al heb je hem al met verschillende kabels aan de verschillende Macs gehangen. Kan je proberen om hem even direct aan een stopcontact aan te sluiten. Dan even laden en dan weer aan een mac proberen.

Dat allemaal geprobeerd. Hij is niet gevallen o.i.d. Sinds de laatste keer dat ik de iPhone met iTunes heb verbonden, is zowel de iPhone als de MacBook niet geupdate. Rare blijft dus dat de iPhone via het stopcontact wel gewoon ‘contact’ maakt (oplaadt), maar via de MacBook dus niet herkend wordt.

Hmmm. Okee. Wellicht eerst nog een backup via iCloud doen, voordat je een reset doet.