iphone xs: bescherming nog absoluut nodig?

Ik overweeg een iphone xs te kopen en vraag me af of ik daar bescherming (screenprotector & back-cover) noodzakelijk moet bij bestellen?

Kijk op youtube naar drop tests, laat je je telefoon ooit op dezelfde wijze vallen, koop dan bescherming.

De eerste die ik vond:

https://www.youtube.com/watch?v=WKayUI0sppQ

zonder bescherming: OK

Die kijk ik ook altijd, xs komt zeker goed uit deze test

Zonder bescherming is altijd fijner.

Heb mijn iPhone Xs een week of 3/4 zonder hoesje gebruikt, het mag dan gehard glas zijn maar het toestel (achterkant vooral) krast héél erg snel. Ook is de Xs, net als de iPhone 8 en iPhone X héél erg glad omdat de voorkant en achterkant van glas zijn. Zodra je hem op een schuin oppervlak legt, zal deze er dan ook snel af glijden. Je kunt de Xs bij wijze van spreken niet eens op een boek leggen, er hoeft maar een kleine helling in te zitten of 1 à 2 minuten later schuift de iPhone op de tafel of valt hij zelfs op de grond. Op de grond vallen is me tot nu toe 1x overkomen, op de tafel vallen vanaf mijn verhoogde monitorstand gebeurde bijna dagelijks. Je kunt natuurlijk ook een (Dbrand) skin gebruiken zodat het toestel aan de achterkant minder glad wordt.

TLDR: Gebruik een hoesje als je niet al na 3 weken tegen een hoop krassen aan wilt kijken, het toestal is zonder hoesje spekglad.

Mij is het vooral om het breken te doen en daarom is de drop-test het belangrijkst.

Dat er krasjes op de achterkant komen, dit lijkt mij eigen aan het gebruik…

Met een hoesje zul je die vermijden, maar voor wat? (meerprijs doorverkoop?, niet meteen mijn bedoeling).

Mochten de krassen echt storend worden, dan kan ik nog een hoesje gebruiken…

Dit zijn zo mijn overwegingen.