Iphoto 2004, 2005. Trefwoorden (combinaties uitvoeren)

Hallo,

In iphoto 2004 kon in combinaties van trefwoorden nemen en zo het aantal foto’s in de selectie verminderen. Tot op heden lijkt het dat dit bij iphoto 2005 niet meer mogelijk is. Is dit zo? Is dit onbedoeld weggehaald door Apple? komt dit weer erin?

Voorbeeld:

Ik heb in iphoto alle mensen die op een foto staan een trefwoord gegeven: een foto van mijn zoon Nick, trefwoord “Nick”. Een foto van mijn zoon Jarno, trefwoord Jarno. Nu wil ik dus een selectie van alle foto’s waar Nick en Jarno samen op staan (het lukt om alle foto’s van Nick en alle foto’s van Jarno te selecteren, maar niet alleen de foto’s waar ze beiden op staan).

Alvast bedankt voor de reacties.

Gerard

Ik begrijp misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar je kunt nog steeds trefwoorden combineren. Maak een nieuw slim album aan en je kunt zoveel trefwoorden kiezen als je wilt. Of bedoel je dat niet?

Ja, het klopt dat je via albums dit alsnog kunt doen, maar dit is eigenlijk een omweg. Ik moet dan eerst een album aanmaken met alle foto's met het trefwoord Nick om alle foto's van Nick te hebben. Daarna moet ik binnen dit album een selectie maken van foto's met het trefwoord Jarno. Dit is omslachtig, zeker als je snel even de foto's naar boven wilt halen waar vier personen (dus op elke foto moeten de vier trefwoorden aanwezig zijn) op staan. In iphoto 2004 kon dit echter met een selectiemogelijkheid direct vanuit de bibliotheek.

Wat jij bedoelt Geeaar vind ik ook vervelend.

Ik heb ook flink wat personen in foto’s benoemd. Zo tel ik in mijn kennissenkring een drietal verschillende personen die allemaal Johan heten.

Ik heb in iPhoto telkens Johan én de betreffende achternaam ingevuld, maar bij het zoeken lukt het me niet om <of> Johan Janssen <of> Johan Pieters te kiezen.

Steeds worden ALLE “Johans” door iPhoto gelijktijdig wakker gemaakt om zich te vertonen :stuck_out_tongue:

Probleem is opgelost in de laatste update, 5.0.2.