[ iPhoto 4 ] tip tegen traag reageren

Ik gebruik iPhoto 4.01, met in totaal zo'n 15.000 foto's. Bij het uitzoeken werd iPhoto vreselijk traag, simpelweg naar beneden scrollen leverde al 30 seconden lang een strandbal op, terwijl ik toch een snelle Mac heb.

Nu komt dus de oplossing die bij mij de snelheid weer terug kreeg:

Zet de grootte van de miniaturen via de schuifbalk op het kleinst,
en daarna op zijn groots, of op het formaat van jouw keuze.
Dat kan enige tijd duren, want hij gaat alle thumbnails opnieuw
maken. Daarna reageert hij weer even snel als bij een kleine library.

Ik hoop dat dit bij jullie ook werkt… laat het hier even weten.

:slight_smile:

< meer tips om iPhoto sneller te krijgen >
• gebruik meerdere library’s, en beheer deze met iPhoto Buddy.
• zet weergave en rangschikking op “rollen”, en open alleen de rol die je nodig hebt.
• zet omlijning en slagschaduw uit.
• haal dubbele en originele van bewerkt foto’s weg met iPhoto diet

Betere tip zou zijn om GraphicConverter te gaan gebruiken. Dat werk ZOOO veel beter dan dat suffe iphoto.

En als je over snelheid hebt…

15000 foto’s in 1 map is ook een beetje vragen om problemen.

Ik geef nu eenmaal de voorkeur aan iPhoto, tevens vanwege de integratie met talloze andere programma's...

En de hoeveelheid foto’s moet niet uitmaken vind ik.
Ik heb nu eenmaal veel foto’s, en de tegenwoordige
techniek moet daar mee om kunnen gaan.

[quote:ee2370a61d]15000 foto's in 1 map is ook een beetje vragen om problemen.[/quote:ee2370a61d]

Voor die problemen heeft unSOUND dus een oplossing, waarvoor mijn hartelijke dank!

weet iemand misschien of er iets aan de library van iphoto te doen is? Ik bedoel dan is het mogelijk om die structuur aan te passen? Nu maakt hij zelf allerlei mappen aan en als je foto's terug wilt zoeken zijn die nauwelijks meer te vinden. Is het bijvoorbeeld mogelijk om hem geen library te laten aanmaken?

Ik gebruik nu iview media en dat werkt als een speer, ik maak zelf mappen aan en laad die in iview, iview maakt dan tumbnails aan maar slaat die bijvoorbeeld niet apart op. Hij maakt een document aan waar alle thumnails etc inzitten, verder laat hij mijn mappen structuur intact en kopieert niks naar andere mappen tenzij ik het zelf aangeef.