iPhoto 6 op G3 problemen

Tja JeePee, dat lijkt mij ook, maar ik heb er echt nergens iets over gevonden en ik heb mij echt suf gezocht en gesurft. Heel irritant. Het enige dat ik nu nog kan bedenken is het hele iLife pakket ergens vandaan halen en dan de uninstaller gebruiken (in de rest heb ik geen interesse), en opnieuw iPhoto 6 proberen te installeren. Werkt dat niet, dan een schone installatie en weer installeren. Als het bij macPro werkt moet het ook bij mij werken op een machine met de zelfde specs.

Zoniet, dan ben ik de klos en hoef ik mij de komende dagen niet te vervelen…

iPhoto is geïnstalleerd met behulp van een .PKG, dus met DesInstaller, te vinden op Macupdate.com en Versiontracker.com kun je die de-installeren. Succes. :|

Dank voor de tip JeePee, dat programma kende ik nog niet. Ik heb het geprobeerd maar het krijgt niet alle paketten weg, sommige geven de melding dat ze beveiligd zijn. Inmiddels heb ik een clean install gedaan en weer de truuk van macPro en het werkt!!! Poeh, ik ben zo blij en opgelucht. Nu nog alleen alle extra programma's op de G3 terugzetten maar dat heb ik er graag voor over. Iedereen bedankt voor de tips, en voor mensen die het zelfde avontuur willen proberen: sterkte, en vraag je af of het de moeite allemaal waard is!

Wijze les: Systeemeisen zijn er niet voor niks!

Het wil niet zeggen dat het niet kan maar het is unsupported en dus kunnen dit soort dingen gebeuren. Ik wil hier niet lullig doen ofzo hoor maar unzupported is niet voor niets unsupported. Ik heb bijvoorbeeld FrontRow geinstalleerd op m’n iBook G4 wat resulteerde in een steeds crashende Loginwindow. Grote delen van de gui draaien op loginwindow dus niet fijn. FrontRow er af en alles is weer goed. Maar ik wist dat dit kon gebeuren, of nog erger zelfs, en heb het risico bewust genomen.

Kenmasters heeft wel gelijk. Het is niet mijn eerste ongelukje. Maar aan de ander kant, Apple gebruikers zijn over het algemeen een tikje anarchistish en nieuwsgierig. Ik haalde mijn brommer vroeger ook al regelmatig uit elkaar om te kijken of de cilinder mooi schoon was en de kop lichtbruin. En voor beiden geld, ik heb het altijd weer opgelost en er een hoop over de werking van geleerd. Nu ook weer. Maar een goede voorbereiding is wel verstandig!! (maar mijn nieuwsgierigheid wint het steeds!)

[quote:3c8ce51a68="kenmasters"]Wijze les: Systeemeisen zijn er niet voor niks!

Het wil niet zeggen dat het niet kan maar het is unsupported en dus kunnen dit soort dingen gebeuren. Ik wil hier niet lullig doen ofzo hoor maar unzupported is niet voor niets unsupported. Ik heb bijvoorbeeld FrontRow geinstalleerd op m’n iBook G4 wat resulteerde in een steeds crashende Loginwindow. Grote delen van de gui draaien op loginwindow dus niet fijn. FrontRow er af en alles is weer goed. Maar ik wist dat dit kon gebeuren, of nog erger zelfs, en heb het risico bewust genomen.[/quote:3c8ce51a68]

de systeemeisen kan je best af en toe omzeilen…
ik gebruik Front Row op een iBook G3… nog nooit problemen mee gehad…
zo heb ik meerdere programma s die vaak minimaal een G4 vereisen, maar zelfs op een G3 prima werken… :wink:

Klopt.

Maar het kan ook soms meer geluk dan wijsheid zijn. Maar laten we vooral nieuwsgierig blijven! En als je dat niet bent, kies voor je verstand (Sissy!!)!

Nou ja, of het kan of niet was niet helemaal wat ik bedoelde. Het is inderdaad interessant om te kijken of het kan. Mijn punt was dat je dan ook de risico's moet accepteren, wat iedereen hier overigens wel lijkt te doen.

Hoe heb je trouwens in hemelsnaam Front Row op een G3 gekregen? Ik vond het op een G4 al een traag programma.