iphoto bib importeren

Ik heb een iphoto bib op een externe harde schijf staan die ik volledig in mijn iphoto wil importeren (NIET VERVANGEN!) Als ik in iphoto importeren kies dan kan ik die iphoto bib op mijn lacie niet selecteren. Hoe doe ik dit?

Het lijkt alsof je twee libraries wilt samenvoegen, klopt dat?

ja, ik denk dat je het zo kan stellen

Als je bibliotheken wil samenvoegen met behoud van alle metadata kijk dan eens naar [url=http://www.fatcatsoftware.com/iplm/]iPhoto Library Manager[/url].

Heb je al geprobeerd om vanaf je externe harde schijf te exporteren naar je Mac?

Als je niet rechtstreeks van de ene bibliotheek naar de andere kunt gaan, exporteer dan eerst je foto’s naar een map in de Finder en copieer ze van daaruit naar iPhoto (dan verlies je wel je metadata).

Ja ik wilde het al via de finder doen maar dan verlies ik mijn originelen etc. Ik ga die manager eens bekijken

Die manager ziet er wel goed uit. Is dat programma te betrouwen? Iemand ervaring mee? Mijn foto's zijn me erg dierbaar en ik loop daar liever geen risico's mee.

De huidige versie krijgt vijf sterren op [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13532]Versiontracker[/url].

Maak voor de zekerheid eerst een backup van je twee bibliotheken.

Wanneer je programma niet vertrouwt maak dan even een lege library aan, voeg even een paar proeffoto's toe en probeer de samenvoegactie het daar mee uit... Werkt het dan gebruik je de originele libs. Je maakt een nieuwe library aan met de fn-alt toetsen ingedruk te houden bij het opstarten. Maar dat weet je waarschijnlijk al wel gezien je twee libs.

Succes
Douwe-Jan

Voor wat ik dat programma nodig heb moet ik het aankopen (samenvoegen bibs). Spijtig, voor dat eenmalige gebruik ga ik er echt geen geld tegenaan gooien. Heeft er iemand een oplossing die geen geld kost?

En als je in de Finder de inhoud van de ene map Afbeeldingen in de andere map Afbeeldingen copieert? Doe dat eerst met twee proefbibliotheken.

Ik heb de modified map gewoon geimporteerd. SPijtig maar ja niet onoverkomelijk. Ik vind het wel een beetje onozel dat zoiets niet standaard kan in iphoto ! TOch bedankt voor al jullie tips. Groetjes