als ik timemachine open in het account van mijn vrouw, kan ik dan de bibliotheek van mijn account overzetten. ik heb in iphoto nu alles geordend en ze wil deze ook graag hebben. of geeft dit een conflict met tm
Werken jullie op dezelfde Mac?
Verder heb je misschien nog iets aan iPhoto Library Manager.
[quote:cc8ff23f98][b:cc8ff23f98]Share And Share Alike[/b:cc8ff23f98]
Set your library’s permissions so that it can be used by multiple users on the same machine[/quote:cc8ff23f98]
Is het niet handiger om je iPhoto bibliotheek te delen?
Foto’s delen met andere computers
Als uw computer is verbonden met andere computers in een lokaal netwerk, kunt u de foto’s in uw bibliotheek, albums, diavoorstellingen en fotoalbums delen met maximaal vijf van deze computers. De computers moeten zich in hetzelfde subnet bevinden als uw eigen computer (in het paneel ‘Netwerk’ van Systeemvoorkeuren kunt u zien in welk subnet uw computer zich bevindt).[list=1:5b0f8755cd][:5b0f8755cd]Kies ‘iPhoto’ > ‘Voorkeuren’.
[:5b0f8755cd]Klik op ‘Deel’ boven in het voorkeurenvenster.
[:5b0f8755cd]Schakel het aankruisvak ‘Deel mijn foto’s’ in en kies vervolgens de gehele bibliotheek of alleen de albums, diavoorstellingen of fotoalbums die u wilt delen.
[:5b0f8755cd]Typ een naam voor de gedeelde onderdelen in het veld ‘Naam gedeelde foto’s’. U kunt desgewenst ook een wachtwoord opgeven.
De naam van de gedeelde foto’s wordt weergegeven in de lijst ‘Bron’ van iPhoto op alle andere computers waarop Mac OS X versie 10.2.6 of hoger en iPhoto 4 of hoger zijn geïnstalleerd en die zijn ingesteld om te zoeken naar gedeelde foto’s in uw netwerk. Als u het aankruisvak ‘Vraag om wachtwoord’ inschakelt, moeten gebruikers het door u ingestelde wachtwoord opgeven om uw gedeelde foto’s te bekijken.[/list:o:5b0f8755cd]
iPhoto moet geopend blijven, zodat uw gedeelde bibliotheek en foto’s zichtbaar zijn op andere computers.
wat ik raar vindt, wanneer je het geheel deelt is dat je de structuur kwijt bent van je bibliotheek. is daar een oplossing voor?
het is dezelfde mac :)
verplaats je iPhoto library naar Macintosh HD > Gebruikers > Gedeeld Nu kan iedere account deze library importeren en beheren.