iPhoto-bibliotheek weg

Wil mijn iPhoto openen, maar krijg een pop-upje dat deze niet gevonden kan worden. Mijn foto's zijn dus allemaal weg uit iPhoto... echter in de finder staan ze nog gewoon opgeslagen bij "Afbeeldingen".

Weet iemand hoe ik ze (op een gemakkelijke manier) terug krijg in i Photo ?

thnx

Probeer het eens met Archief->voeg toe aan bibliotheek (Appel O). Laat even weten of het werkte. Bij mij namelijk niet, maar dat kan komen doordat mijn foto's er al in staan.

Copiëren vanuit Finder naar iPhoto.

Dat zou ik niet doen. Wordt een rommeltje.

@ Oppie : wat stel jij dan voor, Oppie ?

@ Saxo : zoek eerst eens met Spotlight uit welke afbeeldingen je waar hebt staan. Dan weet je misschien beter welke actie je dient te ondernemen.

Geprobeerd te kopieren vanuit finder, maar de .jpg-structuur wordt niet meegekopieerd, waardoor je steeds zo'n irritante melding krijgt in iPhoto... idd een rotzooitje, daarbij is de kwaliteit ineens een stuk slechter...

Wat is spotlight Yaris ? (ik heb nog Panther)

iemand nog opties ?

in mijn Finder staat bij programma's sinds dinsdag 5x FinePixVieuw... toen probeerde ik nl foto's up te loaden (wat niet eens lukte)...

Misschien heeft dat er mee te maken…

Oke... het heeft effe wat werk gekost... maar heb toch maar weer gekopieerd, vervolgens foto voor foto af (alles was hoe dan ook dubbel, waarschijnlijk de back-ups) en de slechte verwijderd... alles weer opnieuw gerangschikt.... iets anders ook....

Wat ik nu vervolgens weer niet begrijp is dat de Bibliotheek in iPhoto niet gelijk loopt met die in de Finder… ook niet na herstarten.

Daar nog steeds de oude rangschikking van foto’s enzo…

help… ?!

Oke... het heeft effe wat werk gekost... maar heb toch maar weer gekopieerd, vervolgens foto voor foto af (alles was hoe dan ook dubbel, waarschijnlijk de back-ups) en de slechte verwijderd... alles weer opnieuw gerangschikt.... iets anders ook....

Wat ik nu vervolgens weer niet begrijp is dat de Bibliotheek in iPhoto niet gelijk loopt met die in de Finder… ook niet na herstarten.

Daar nog steeds de oude rangschikking van foto’s enzo…

help… ?!

In Finder worden je afbeeldingen gerangschikt volgens bestandsnaam, in iPhoto volgens datum. Vandaar het verschil.

In de Finder staan de foto's op tijds-volgorde, in iPhoto heb je de keuze hoe te rangschikken.

Nog even over een vraag iets verder terug in dit draadje: je moet een iPhoto Library niet importeren in iPhoto, want dan importeer je ook de thumbnails, de originelen en de bewerkte, dat gaat dus een rommeltje worden.

Je had de iPhoto database kunnen rebuilden:
in iPhoto 3/4 door iPhoto op te starten met shift+alt ingedrukt te houden
in iPhoto 5 opstarten met appeltje+alt

Heb je eenmaal een goed werkende iPhoto, ga dan niet meer in de Finder iPhoto Library rommelen! Doe ALLES vanuit iPhoto.

Thnx Oppie...

Probleem is door shift-alt opgelost !