Iphoto bug, bizar

Dankzij een hele vreemde bug heb ik iets heel vreemds en vervelends meegemaakt met iPhoto:

Ik had zo’n 1000 foto’s met iPhoto geimporteerd gedurende het laatste half jaar. De plaats waar iPhoto echter alles opsloeg was hier: <string>/Applications/Microsoft Office X/MSN Messenger.app</string> :o

Na een update naar de nieuwe MSN messenger was ik dus mijn complete foto albums kwijt!!

Is er een methode om het terug te krijgen? Ik heb de oude MSN niet in mijn trashcan staan aangezien ik de oude binary gewoon heb vervangen met de nieuwe.

snif dit is echt heel vervelend en bizar… :cry:

Heb je in dat half jaar niet alles al eens keer op cd gebrand als back-up in geval dat er zoiets dergelijks als dit gebeurt?

Vind het klote voor je, ik weet verder niet wat je eraan moet doen, sorry…

Succes

ben een programma aan het proberen om de file te recoveren.

gelukkig ben ik maar 1 foto album kwijt dat ik niet gebackupped had…

probeer het eens met Data Rescue http://www.prosoftengineering.com/products/data_rescue.php (of met norton, maar dan onder os9 want onder osX bakt norton er niks van. Let wel dat onder OSX de vrijgekomen schijfruimte vrij snel weer overschreven wordt

Heb ongeveer het zelfde gehad met men itunes map,staat op een partitie. Weet niet of msn de oorzaak was maar heb wel van de 4800 nummers er zon 4000 terug kunnen halen met Data rescue

[quote:f573320e64="awi"]probeer het eens met Data Rescue http://www.prosoftengineering.com/products/data_rescue.php (of met norton, maar dan onder os9 want onder osX bakt norton er niks van. Let wel dat onder OSX de vrijgekomen schijfruimte vrij snel weer overschreven wordt[/quote:f573320e64]

bedankt voor de tip :slight_smile:

maar 89 dollar vind ik iets te duur voor dat ene album. Ga nu wel voor de zekerheid al mijn foto’s dubbel opslaan.

Maar hoe iPhoto ooit heeft bedacht om alle albums onder die ene file op te slaan? :?

maar dit is toch iPhoto bug? Dit is een MSN updater bug, dus niet echt bizar. ik leer hier uit dat het plaatsen van bestanden in: /Applications/Microsoft Office X/MSN Messenger.app geen goede plek is. Maar dat is ook niet zo vreemd. Gebruik toch gewoon 'afbeeldingen' in je home folder....

dat is dus het vreemde, dat heef iphoto zelf een keer besloten, want ik ben toch echt in mijn Pictures map begonnen.