iPhoto CD > iPhoto Library???

Ik heb twee in iPhoto gebrande cd's met foto's. Die wil ik nu weer terugzetten op m'n Mac. Ik heb de libraries gekopieerd naar mn Mac. Maar er kan er maar een 'iPhoto Library' heten.

Hoe kan ik dus twee ‘iPhoto Libraries’ samenvoegen???

Als je de CD vanuit iPhoto gebrand hebt, iPhoto draaiend hebt en vervolgens de CD erin doet, komt hij (met een CD-symbool, zoals in iTunes) bij de albums te staan. Je kan de (CD-) schijf in iPhoto openklikken en ziet dan de map(pen) staan die je erop gebrand had. Vervolgens kan je een album naar de map fotobibliotheek slepen. Ze worden dan weer terug gezet naar je harde schijf. Voila! :)

Bij mij kun je de mappen van de iPhotoCD niet op de library slepen. Wat wel kan is de foto's selecteren van een iPhotoCD map en die vervolgens in een map in de library slepen. Raar maar waar!

Vraagje: kan je een foto-cd die op een PeeCee is gemaakt, ook rechtstreeks in iPhoto afspelen zonder te hoeven importeren? Mij lukt het niet.

Weet niet of je hier wat aan hebt maar ik gebruik een tooltje genaamd "iPhoto Library Manager" waarmee je meerdere libraries kunt hebben. Wat het eigenlijk doet is voor het opstarten snel de actieve library wisselen. Samenvoegen lijkt me niet echt handig. Mijn main library bevat 1200 fotos en is tergens traag. Het terug zetten van iPhoto CDs lijkt me hetzelfde gedrag opleveren. Daarom ben ik nu bezig mijn fotos te splitsen over meerdere libraries totdat Apple de achterliggende "database" fixt. Het zou al helpen als hij niet standaard in de "Photo Library" zou starten, maar ja, je kunt niet alles hebben.

Greets
Tristan