iPhoto en default muziek

Ik hier al gezocht en ook op internet gezocht maar ik heb het niet kunnen vinden. Hoe kan je iPhoto zo instellen dat er bij een slideshow NIET automatisch een irritant muziekje wordt gespeeld.

Ik heb al gekeken in com.apple.iPhoto.plist maar heb daar niet zo gauw een “boolean” o.i.d. kunnen vinden.

Even het geluid van je Mac uitzetten is een mogelijkheid.

dat kan je volgens mij gwoon bij instellingen wijzigen...

Gewoon het album selecteren en op PLAY drukken. Daar krijg je een aantal instellingen, waaronder voor de muziek. Selecteer daar iets anders, of kies voor geen muziek, en klik vervolgens op "bewaar instellingen".

[quote:addf1f33d8="unSOUND"]Gewoon het album selecteren en op PLAY drukken. Daar krijg je een aantal instellingen, waaronder voor de muziek. Selecteer daar iets anders, of kies voor geen muziek, en klik vervolgens op "bewaar instellingen".[/quote:addf1f33d8] Dat was anders, [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1109508&highlight=iphoto#1109508]klik[/url] sinds wanneer dat veranderd is weet ik niet , maar nu werkt het makkelijk :)

Het werkt in ieder geval in versies 5 en 6 zo, en ik neem aan dat de topicstarter 1 van beiden heeft

Het irritante muziekje (waar jij een oplossing voor vond om dat te vervangen door een zelf gekozen nummer), zat in iPhoto 6 zie [color=blue:eff3444672]klik.[/color:eff3444672]..

Maar het opslaan van de instellingen werkt dus ook...

Ja dat klopt, Nu wel ,een jaar geleden was dat niet mogelijk met mappen, toen moest je voor een diavoorstelling kiezen......of het zelfde liedje :x

[quote:2997df8a08="wmstudio"]Ik heb al gekeken in com.apple.iPhoto.plist maar heb daar niet zo gauw een "boolean" o.i.d. kunnen vinden.[/quote:2997df8a08] En jij denkt dat dàt de Apple manier zou zijn? Gewoon, een simpele instelling in iPhoto, meer is het niet.

(En dan noem niet het lullige advies van Brent146-tje)

[quote:175c96ef49="unSOUND"]Gewoon het album selecteren en op PLAY drukken. Daar krijg je een aantal instellingen, waaronder voor de muziek. Selecteer daar iets anders, of kies voor geen muziek, en klik vervolgens op "bewaar instellingen".[/quote:175c96ef49]

Wat ik bedoel is de default setting veranderen. Als je een nieuwe een slideshow maakt heb je als default instelling een muziekje. Ik wil als default geen muziek. Ook zijn er standaard zaken als standaard dissolves en “Ken Burn” effects etc. Die wil ik allemaal default uit hebben staan.

[quote:d06f3b4de0="Oppie"][quote:d06f3b4de0="wmstudio"]Ik heb al gekeken in com.apple.iPhoto.plist maar heb daar niet zo gauw een "boolean" o.i.d. kunnen vinden.[/quote:d06f3b4de0] En jij denkt dat dàt de Apple manier zou zijn? Gewoon, een simpele instelling in iPhoto, meer is het niet.

(En dan noem niet het lullige advies van Brent146-tje)[/quote:d06f3b4de0]
Simpele instelling? Hell no, die bestaat niet. Het moet allemaal via omslachtige wegen zoals ook al in dat topic vermeldt staat die door 1984 wordt genoemd. De enige handige tip die erin staat is het volgende:

[quote:d06f3b4de0=“Neowave”]Je kunt de muziek in Front Row vrij gemakkelijk uitschakelen door in iPhoto 6 alle albums te selecteren > Op “Play” te drukken > In de “Music” tab “Play music during slideshow” uit te zetten > Op “Save Settings” en daarna “Cancel” te drukken.

Nog niet ideaal, maar je hoeft iig geen bestanden te vervangen of van alles een Slideshow te maken.[/quote:d06f3b4de0]

Die plist wijze is niet eens zo slecht bedacht; gewoon lekker in een text file de dingen bewerken en dan copy-paste en klaar. Of dat ook echt werkt is natuurlijk vers 2.

@wmstudio heeft het over het muziekje en effecten in IPhoto, We werken nu niet meer met iPhoto 6 waar dat wel een probleem was, in iPhoto7 zijn het 2 klikjes .en klaar is.....@wmstudio

[img:3c4f5e0ef9]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=18673[/img:3c4f5e0ef9]

Heb jij iPhoto 7 al ?

Foutje bedankt : ik bedoelde de iPhoto uit 200[b:506c52d8be]6[/b:506c52d8be] en iPhoto uit 200[b:506c52d8be]7[/b:506c52d8be] (6.0.6) aangezien er daar wel een verbetering in zit betreft de instellingen :oops:

Ik ben wat aan het zoeken geweest en heb het volgende gevonden:

Je kan een aantal default settings veranderen als volgt:

1. Je gebruikt de “property list editor” die je kan vinden in /Developer/Applications/Utilities. Je moet hier wel de developer tools hebben geinstalleerd.
  2. Je opent de file ~/Library/Preferences/com.apple.iPhoto.plist
  3. Zoekt de betreffende “key” op en verandert de “value”

B.v. EnableBackgroundMusic NO

of je kan het volgende invoeren in een terminal window:

defaults write com.apple.iPhoto EnableBackgroundMusic -string NO

De communicatie hier gaat een beetje fout, geloof ik.

Wmstudio reageert niet op de reacties hier.
Het is niet duidelijk of ie een Diavoorstelling in de bron bedoeld (via die knop in de knoppenbalk), of een ad-hoc slideshow middels de knop ‘Speel af’ (iPhoto 6).

Bij het laatste is er een default instelling, met idd die Voorbeeldmuziek er standaard bij, dat klopt. Maar heck, als je zo een diavoorstelling maakt in de bron, wat kost het voor moeite om de juiste selectie te maken. Je moet wel meer instellen, lijkt me om die diashow te ‘tunen’.

Afijn, het is inderdaad ernstiger dan ik dacht… :sealed:
Maar het is nu wel opgelost. Fijn.

Ik was me niet bewust van het feit dat er wat fout gaat in de communicatie. Waar ik naar vroeg was het instellen van de default instelling voor muziek. Gewoon het instellen van muziek afspelen als default of het instellen van geen muziek als default. Er kwamen allerlei antwoorden in de vorm van het maken van een diavoorstelling en dan de setting opslaan e.d., maar dat was de vraag niet.

Ik heb verder nooit beweert dat het een ernstig probleem is of was. Het was louter een vraag omdat ik graag wilde weten of het kon en zoja hoe? Ik heb nooit geweten dat we een probleem eerst op “ernstigheid” moeten laten beoordelen alvorens een vraag te mogen stellen. Ik bied een ieder die hieraan aanstoot heeft genomen mijn nederige excuses aan.

Nog steeds is niet duidelijk wel van de twee slideshow opties je bedoeld...

Ook al geven de mensen die op jouw vraag reageren misschien niet de gewenste antwoorden, kun je natuurlijk best even op hun reageren; er wordt door sommigen in ieder geval moeite genoeg gedaan om je te helpen.

Dat ‘ernstig’ van mij was ‘tegen mezelf’; het lijkt of er inderdaad geen default instelling te maken is in de GUI van iPhoto (voor één soort slideshow dan).

Het ‘gewoon’ maken van een instelling, doet een gemiddelde Mac gebruiker niet via de .plist; maar jou Linux achtergrond verklaart veel…

Zo beter?! :slight_smile: