iPhoto en een rare zwarte lijn...

Eens kijken of jullie hier een oplossing hebben voor het volgende probleem:

Als ik in iPhoto een slideshow heb gedraaid, is er een zwarte dikke lijn zichtbaar, en het lijkt een onderdeel van een groot venster, waar dan alleen een zwarte ‘outline’ van een paar mm dik van zichtbaar is. Vervolgens verdwijnt deze horizontale lijn vanzelf naar boven toe, en nestelt zich achter de Menu-balk, waardoor deze een rare, lelijke schaduw krijgt. Als ik op Exposé F11 + ‘shift’ druk (=langzame beweging naar een vrij buroblad), zie ik 'm duidelijk voorbij komen.
Ik heb dit al een tijdje, maar pas nu weet ik dat het een gevolg is v.d slideshow in iPhoto; voor het eerst gezien nà de install van 10.3 of 10.3.1, toen met iPhoto2; werk nu in 10.3.3 en iPhoto4 op een iBook G3 800.

Alle ‘dingen’ verder al gedaan: voork. weggooien, volumebevoegdheden herstellen, etc.
Verder is het (nog) niet is ik ben ingelogd als andere user, dus het moet iets lokaals zijn; het probleem blijft echter.

Oh ja, als ik iPhoto stop, en alle andere progjes, blijft het probleem bestaan, pas bij uitloggen (of herstart) is 't weg, tot de volgende slideshow. :frowning:

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb het ook gehad (kan desbetreffende topic eve niet vinden).

Het probleem doet zich voor als je van resolutie verandert. Voornamelijk bij spelletjes dus, maar ook bij slidehows van iPhoto want dan verandert hij de resolutie ook. Je ziet dan een border van de resolutie. Als je Expose gebruikt, dan zie je hem heel duidelijk. Je kunt hem ook oppakken en verplaatsen.

Een oplossing is er niet voor. Bij mij was het probleem weg met een bepaalde update (weet niet meer welke). Raar dat je er last van hebt met de laatste update van zowel het OS als iLife.

Ik heb het plaatje nog:
[img:46eadb2268]http://web.macosx.nl/~lucasraggers/pics/forumplaatje/desktop_expose.jpg[/img:46eadb2268]

JAAAA, dat is het idd! Het heeft met resolutie te maken, aha......maar geen oplossing dus?

Heb een tijdje geleden ook al gezocht hiernaar, maar toen was de zoekfunctie van deze site kaduk, anders had ik het wel gevonden. Overigens ben ik dit probleem op verschillende Engelstalige sites en ook de Apple-discussions niet tegengekomen, dus het is vrij zeldzaam klaarblijkelijk.
Inmiddels begon het me zo te irriteren -dat krijg je als je er extra aandacht aan gaat besteden- dat ik de hele zwik naar een nieuwe User aan het gooien ben, om er van af te zijn; Bah!

Zijn er meer mensen hier die het kennen of hebben ondervonden?
Lucas, bedankt voor je toelichting en afbeelding; ik dacht echt dat ik de enige was :stuck_out_tongue:

Ik heb het destijds ook op het Apple forum geplaatst (ook dat topic kan ik niet meer terugvinden), maar daar was ook niemand die het had. We zijn dus de enige, lijkt het wel. Stom dat ik niet precies meer weet wat ervoor heeft gezorgd dat het over ging. Volgens mij een OS update.