iPhoto + foto's = opslaan in library?

Hoi, juist even zitten spelen met iPhoto en heb een newbie vraagje. Al mijn digitale foto's zitten in een apart mapje op mijn HD, bijv. Amerika, Familie, ... Als ik die foto's importeer in iPhoto, kopieert hij die dan in de map iPhoto library? Zoja, kan ik dan gewoon die andere mappen verwijderen?

Die foto's worden inderdaad verplaatst (originele blijven bestaan, kopieren dus). Je kan dat altijd even gaan controleren door te gaan browsen naar je iPhoto library (pictures folder), daar zitten alle foto's per datum opgeslagen.

Ja, alles wordt gekopieerd naar de iPhoto library.

Als ik je een tip mag geven: zet de weergave op “rollen”, dan zie je de mappen waarin de foto’s stonden ook in je library. Sleep het filmrolletjes-icoon met de naam van die map naar het linker venster, en van de map wordt direct een album gemaakt.

[quote:4638dd7ec7="unSOUND"]Ja, alles wordt gekopieerd naar de iPhoto library.

Als ik je een tip mag geven: zet de weergave op “rollen”, dan zie je de mappen waarin de foto’s stonden ook in je library. Sleep het filmrolletjes-icoon met de naam van die map naar het linker venster, en van de map wordt direct een album gemaakt.[/quote:4638dd7ec7]
Mijn foto’s worden dan per filmrol gesorteerd maar ik zie geen mappen waarin de foto’s stonden… Of begrijp ik het verkeerd?

Ik bedoel dat de rollen de namen van de mappen krijgen... als je dus 10 mappen importeert zie je ook 10 rollen staan, je hoeft dus niet de foto's opnieuw te sorteren.

aja, simpel eigenlijk :P Bedankt allemaal!