iPhoto instabiel onder Tiger

Gisteren is iPhoto er een paar keer spontaan mee opgehouden terwijl ik er mee bezig was. Opnieuw opstarten en de actie herhalen lijkt dan wel weer te werken.

Heeft iemand anders hier ook last van??

Heb hier geen last van onder tiger. Onder panter gebeurde het wel regelmatig.

Enige wat ik je kan aan raden is (zoals zo vaak op dit forum wordt geadviseerd):

De volumebevoegdheden herstellen

ook geen last van... misschien moet je het opnieuw installeren...

Had hier ook wat last van (niet alleen iphoto). Dit na een upgrade installatie. Heb toch maar es geprobeerd om een clean installatie te doen. Alles wissen en dan instaleren. Dat geeft tot op heden geen problemen. Onderussen al een imovie gemaakt, en op dvd gebakken met idvd.

Ik heb gister iLife weer geinstalleerd, en idd liep iphoto ook meerdere keren vast, waar dit in panther nooit is gebeurd. :| Had ook al gedonder met Fire, maar zie net dat versie 1.5.2 uit is, welke wel Tiger compatible zou moeten zijn. Dus wat gedonder met Tiger, maar dat mag de pret niet drukken. Btw is spotlight niet super geil ?!! :D

Waar haal je die firewire update ? Heb hier een externe firewire schijf en die hangt het systeem op na een paar minuten. Moet dan de schijf uitzetten en dan kan ik weer werken. :x

Permissies herstellen leverde inderdaad wel een hoop op - interessant genoeg allemaal bestanden uit de /Developer tak, kennelijk is XCode 2 de schuldige. Hiernaast nog wat enge symlinks naar libraries, ik hoop dat dit het was. Kreeg net iPhoto in ieder geval niet meer stuk.