iPhoto & iPhoto Library

Is het mogelijk om in iPhoto met meerdere library's te werken, bvb een library met privé foto's, en een library met foto's van klanten ?

albums aanmaken??

Ja het zou inderdaad praktisch zijn moest je verschillende libraries hebben of tenminste de albums kunnen onderverdelen. Want ik zit met hetzelfde probleem: foto's van thuis en foto's van school. Ik dacht dan een onderverdeling te maken in mijn album van school maar dat gaat dus niet. Dat zou een tip zijn voor de nieuwe iPhoto-versie! In ieder geval heb ik het ook zo opgelost dat ik dan maar allemaal verschillende albums maak. Ik denk dat er geen andere oplossing is?!

er is een programmaatje of tool tje die er voor zorgt dat je meerdere library's kunt hebben/beheren, ik geloof nog gratis ook.

Maar hoe het heet???

Bedoel je deze ?

http://nofences.net/iphotoBuddy/

Vanaf iPhoto 5 kan het veel makkelijker.

Gewoon iPhoto opstarten met de alt ingedrukt en je kan voor een andere bibliotheek kiezen.
Super eenvoudig en niks andere progjes gewoon Apple.

Thanks boekeloo,eenvoudiger kan niet !

Nee Rik

GeMaccelijker :wink:

[quote:7d473d7c8e="boekeloo"]Vanaf iPhoto 5 kan het veel makkelijker.

Gewoon iPhoto opstarten met de alt ingedrukt en je kan voor een andere bibliotheek kiezen.
Super eenvoudig en niks andere progjes gewoon Apple.[/quote:7d473d7c8e]

Wat kan het leven toch mooi zijn… Hier zocht ik al een poos naar…

Thanks!!

Voor iedereen is dat hier precies een openbaring maar ik heb blijkbaar weer iets verkeerd gedaan :x

Ik heb dus iPhoto geopend met Alt ingedrukt, ik heb een nieuwe bibliotheek aangemaakt. Nu heb ik een nieuwe lege bibliotheek.

Allemaal goed en wel maar hoe geraak ik nu weer bij mijn oude bibliotheek want als ik iPhoto aanklik opent hij automatisch die lege. Voorlopig kan ik dus enkel aan mijn oude foto’s via afbeeldingen op Finder, dat zal wel de bedoeling niet zijn zeker?! :?

Wat dacht je van weer op 'alt' te drukken als je iPhoto opent (en dan je oude lib te kiezen). Sommige mensen zijn wel erg blond, éh. :P

Ja maar zo blond ben ik nu ook weer niet, want dat heb ik uiteraard al geprobeerd voor ik jullie hulp inriep :P

Ik heb net ontdekt dat ik blijkbaar nog de versie iPhoto4 heb. Kan het daaraan liggen dat ik in de knoop zit en niet simpelweg gewoon terug Alt kan aanklikken. Want als ik nu iPhoto open door Alt ingedrukt te houden, opent hij gewoon, zonder verdere keuzes.

Als je iPhoto 4 gebruikt heb je het hulpprogramma "iPhoto buddy" nodig, link staat hierboven in het topic.

Ik heb het ondertussen gevonden in iPhoto help. Je kan zonder iPhoto Buddy werken met meerdere bibliotheken.

Het enige dat je moet doen is de verschillende bibliotheken telkens een andere locatie geven, bvb. vanuit ‘Afbeeldingen’ weghalen en naar je bureaublad slepen. Op die manier vraagt hij als je opent welke bibliotheek je wilt openen. Je kan dan zelf kiezen dewelke. Als je dan weer de andere map wilt openen, sleep je diegene die iPhoto herkent weer naar je bureaublad en zo vraagt hij weer te kiezen.

Het is waarschijnlijk omslachtiger dan iPhoto5 maar het werkt.

en het is ook een stuk omslachtiger dan met iPhoto buddy. :wink:

Of je probeert dit: http://homepage.mac.com/bwebster/iphotolibrarymanager.html

Maar die heeft eigenlijk weinig meer te bieden dan de reeds genoemde iPhoto buddy, terwijl iPhoto buddy gratis is...