Na veel moeite heb ik een Apple ID aangemaakt via iTunes zonder credit card. Het was de bedoeling dit Apple ID te gebruiken om een Kalender te bestellen. Echter bij het bestellen krijg ik steeds de melding dat ik een account moet hebben waar 1-Click is geactiveerd. Als ik op "Maak account aan druk", en de wizard volg, vult hij automatisch mijn gegevens aan, totdat ik de credit card gegevens moet invullen. Hierbij is de mogelijkheid "Geen" niet meer beschikbaar.
Geen idee hoe, maar een alternatief is om een 'virtuele creditcard' te gebruiken. Op http://www.wirecard.com/wirecard kun je je aanmelden voor een Paypal achtige dienst, waarbij je een Mastercard nummer krijgt toegewezen om aankopen online te betalen. Er zijn hieraan geen kosten verbonden. Ik gebruik deze dienst al enkele jaren tot volle tevredenheid (ideaal voor gebruik tijdens het reizen en in internetcafes, omdat je geen hoog risico loopt bij misbruik)
dank allemaal voor jullie anwoorden.
ik begrijp dat ik toch een creditkaart nodig heb. (een echte of een virtuele!)
jammer om alleen daarvoor een creditkaart te moeten nemen.
groet, theoj
Als je alleen daarvoor het nut van een creditcard inziet zou ik toch even verder kijken wat je er allemaal voor voordelen mee hebt. Een CC hebben kost nauwelijks iets (tenzij je de debit niet terug betaald) en het is super handig voor online aankopen (of om te koppelen aan je paypal account). Anderzijds, mocht je ooit een auto in het buitenland willen huren: dikke kans dat ze dit niet doen tenzij je met een creditcard betaald. Sowieso is voor in het buitenland een creditcard echt onmisbaar IMO. Tenzij je zwartgeld op vakantie gaat of je er van houdt om in de rij bij de bank te staan daar. Bovendien zijn al je aankopen gratis 180 dagen verzekerd en ik kan je zeggen dat ik al menig keer hier op terug ben gevallen wanneer verkoper / verzekering moeilijk deed. Beetje volwassen vent heeft een creditcard, dus zo erg is het niet om er eentje te nemen hoor!