iphoto libary delen met meerdere gebruikers [opgelost]

ik weet er is al het een en ander over geschreven maar ik kom er echt niet uit.

ik heb mijn schijf opgedeeld in twee partities. 1 daarvan is een media partitie met daarop bijvoorbeeld al onze foto’s.
nu wil ik deze foto’s met iphoto 08 delen onder de users op mijn systeem.

dus ik start iphoto met de ‘alt’ toets op en kies de library. alles werkt perfect, tenminste op het hoofdaccount. op het andere account krijg ik namelijk de melding:

Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het bewaren van de fotobibliotheek.

Sommige recente wijzigingen zijn mogelijk verloren gegaan. Zorg ervoor dat er voldoende ruimte beschikbaar is op de harde schijf en dat iPhoto toegang heeft tot de iPhoto-bibliotheek.

dit klinkt als een rechtenprobleempje dus geef ik een ieder het recht lezen en schrijven en nog blijft de melding bestaan.
ik heb de schijf in journaled geformateerd en nu wordt er overal gezegd dat je de iphoto library op een externe schijf moet zetten ivm rechten. ik wil echter geen externe schijf maar dit intern dit oplossen. (werkt overigens wel extern maar traag is ongeveer 4 gig)

in welk formaat moet ik mijn 2e partitie zetten om een iphoto libary te delen zonder foutmeldingen te krijgen. fat kan volgens mij niet omdat deze niet meer dan 4 gig herkent (onder windows in elk geval ik weet niet of di onder mac ook zo is)

een klein lesje in schijfindelingen dus.

Het makkelijkste in dit geval lijkt me het negeren van eigendomsrechten op de media partitie. Selecteer de partitie in Finder en open het info venster, dan zie je onderaan die optie staan.

Helaas geen idee hoe iPhoto — of iTunes, of andere applicaties met een eigen database ontworpen voor een enkele gebruiker — echter om zal gaan met mogelijke gelijktijdige lees- en schrijfacties. Zorg in ieder geval dat je een backup hebt voordat je gaat experimenteren.

yep!

nu werkt het helemaal. hartstikke bedankt! (namens de gehele familie :stuck_out_tongue: )