iPhoto libraries op 2 computers. Kan dat?

ik heb 2 computers, 1 desktop thuis, en een laptop op het werk. Thuis heb ik iPhoto libraries die ik ook graag op mijn laptop wil zetten. Is er een simpele manier om ze synchroon te houden? Of moet ik foto's exporteren thuis en op de laptop importeren?

Er ook een mogelijkheid om libraries te exporteren. Ze komen dan in een soortgelijke directory structuur als op de harddisk te staan (i.e. mappen met jaar, submappen met maand, etc). IS er een slimme manier om deze te importeren op de laptop? Mij lukte het niet efficient. Ik heb geprobeerd om de ge-exporteerde libraries op de laptop onder pictures te parkeren, net als op de desktop. Maar iPhoto herkent ze dan niet.

Ideeen?

Je kunt natuurlijk je desktop bieb op je laptop zetten: geef je iPhoto Library een andere naam, sleep 'm naar de laptop, en gebruik iPhoto Buddy om te switchen tussen je twee bibliotheken.

Dat zou je de andere kant op ook kunnen doen. Van je werk naar je desktop. Het is wel veel kopieerwerk, maar je hebt wel altijd alles bij de hand.

wat is iPhoto Buddy?

man worden we nu zo lui dat we het niet meer zelf bij google intikken

omdat ik een groot hart heb

http://www.nofences.net/iphotoBuddy/

[quote:63d1359a75="Ijope"]man worden we nu zo lui dat we het niet meer zelf bij google intikken

http://www.nofences.net/iphotoBuddy/[/quote:63d1359a75]

Zo dan jij bent aardig… :evil:

Als we voor alles google zouden gebruiken konden we dit forum en zeker deze site wel opdoeken he… :x

[quote:c0de45a277="Ijope"]man worden we nu zo lui dat we het niet meer zelf bij google intikken

http://www.nofences.net/iphotoBuddy/[/quote:c0de45a277]

Er moet ook wat te antwoorden overblijven.

Even zere neus: Wat is google? En waar tik ik het in?

Hoe zeer is je neus? Want dat je niet weet wat Google is gaat er bij mij niet in.

Over iPhoto. Heb je toevallig .Mac? Dan is het erg simpel: maak een backup en doe een restore op de andere computer. Echt syncen gaat geloof ik niet.

Waarom zet je de library niet op je laptop (kan je de foto's meenemen) en share je hem thuis in je netwerk zodat je de foto's ook op je desktop ziet? Moet je natuurlijk wel een netwerk hebben, maar met twee computers doet een crosslink kabeltje wonderen. Anders wellicht een kleine router...

Zo werk ik ook met iTunes, in de huiskamer staat een PC (auw) verscholen met alle muziek en gekoppeld aan de stereo en mijn vriendin en ik streamen die muziek naar onze eigen Macs als we op onze werkkamers willen luisteren.

wat is google? nou google is een zoekmachine op het www het adres is [url]www.google.com[/url]of [url]www.google.nl[/url]

[quote:93d0ca8f45="Mac Marcel"]Waarom zet je de library niet op je laptop (kan je de foto's meenemen) en share je hem thuis in je netwerk zodat je de foto's ook op je desktop ziet? Moet je natuurlijk wel een netwerk hebben, maar met twee computers doet een crosslink kabeltje wonderen. Anders wellicht een kleine router...

Zo werk ik ook met iTunes, in de huiskamer staat een PC (auw) verscholen met alle muziek en gekoppeld aan de stereo en mijn vriendin en ik streamen die muziek naar onze eigen Macs als we op onze werkkamers willen luisteren.[/quote:93d0ca8f45]

het punt met sharing is dat de foto’s op de laptop die ik WEL zie via de airport base station, niet aan de library toegevoegd kunnen worden. Het werkt wel, het sharen, in de zin dat ik de foto’s kan zien op het scherm.

[quote:820ff1b7f5="Ijope"]wat is google? nou google is een zoekmachine op het www het adres is [url]www.google.com[/url]of [url]www.google.nl[/url][/quote:820ff1b7f5]

Aaah. bedankt.
Ik kende de kreet iPhoto buddy niet, en dacht dat het een of ander dialect was ergens in de achterhoek.