iphoto library locked

Zo nu en dan overkomt het mij dat een iPhoto library (ik gebruik iPhotoLibraryManager, dus ik heb meerdere bibliotheken) plotseling "op slot" staat en niet wil openen. Het normale library icoon is dan vervangen door het bekende folder-icoon met "verboden toegang". Via Get Info de toegangsbevoegdheden aanpassen heeft geen effect; op dat moment is het wel mogelijk de "pakketinhoud" te bekijken (en eventueel de foto's er uit te slepen), maar openen in iPhoto werkt niet. Gelukkig had ik telkens een unlocked versie in de backup, maar lastig blijft het wel. Wie komt dit probleem bekend voor en/of weet een oplossing/oorzaak.

Dit klinkt ècht als een Permisies probleem.

In Utilities -> Disk utility even permissies herstellen .

Sorry, dat vergat ik er bij te zetten; permissies herstellen hielp ook niet.

Zo iets had ik ook.. Je moet gewoon even :apple: + i op de bieb doen en dan jezelf erbij toevoegen bij delen en bevoegdheden. Als je dat niet kunt doen moet je het slotje onderaan het venster in de rechter hoek open door er op te klikken en je wachtwoord in te voeren. ;)

OK, Dagaloni (ben inmiddels terug van vakantie) dat had ik ook al geprobeerd, maar het helpt niet.

Probleem (voorlopig) opgelost. De laatste versie van iPhoto Library heeft een optie om de permissies aan te passen. Kennelijk was het een issue van het programma zelf of in ieder geval een meer voorkomend item.