Waarschijnlijk vanwege het weer eens installeren/gebruiken van MSN Messenger en niet lang daarna ontvangen van een (spam?) mail van de "FBI", heb ik (deels) moeten herïnstalleren. Het gedonder begon met de finder niet meer in beeld krijgen en enkele ongebruikelijke vastlopers.
Ben nog druk bezig, ook in combinatie met Pacifist, om alles weer te herstellen en checken, maar kan tot dusverre niet de meest recente iPhoto versie terugkrijgen en dus net zo min de met de nieuwste versie bewerkte foto’s laden.
Ook niet na een software update doorgevoerd te hebben.
Wie kan mij daar aan helpen? Had trouwens niet de allernieuwste (5) versie, maar de laatste 4. zoveel versie.
Bedankt zover. Vanaf die site had ik het ook al geprobeerd, maar het punt is dat je niet vanuit iPhoto 2.0.1 (want die is het!) naar die nieuwere versie kunt updaten. Er is dus een tussenstap nodig (neem ik aan).
[quote:6c61648459="andrez"]Waarschijnlijk vanwege het weer eens installeren/gebruiken van MSN Messenger en niet lang daarna ontvangen van een (spam?) mail van de "FBI", heb ik (deels) moeten herïnstalleren. Het gedonder begon met de finder niet meer in beeld krijgen en enkele ongebruikelijke vastlopers.
André.[/quote:6c61648459]
Maar het is geen windows hoor. MSN kan onmogelijk je systeem verpesten volgens mij. Programma’s als ‘Pacifist’ kunnen dat wel, door niet de juiste zaken te instaleren, maar dat heb je zelf in de hand.
Verder heb je voor iPhoto 4 de iLife DVD nodig, die was te koop, nu heb je iLife 05. Die kan je niet (legaal) ophalen van Apple.
Ik zal het proberen, als ik weer wat opgewarmd ben! Ben me na alle schrik (de "FBI"!) en toestanden aan het afreageren door een gigantische sneeuwpop te maken! :mrgreen:
Het heeft hier gesneeuwd op een manier die ik me alleen van eind jaren zeventig kan herinneren. Wanneer ik voor het laatst een sneeuwpop heb gemaakt weet ik niet meer, maar dat is ongetwijfeld nog langer geleden
Het hoeft inderdaad niet perse MSN Messenger geweest te zijn, maar het is wel toevallig dat het samenviel met de installatie ervan. Misschien is LimeWire ook een boosdoener?
ben je soms een 'switcher'? Limewire kan ook echt geen systeem verpesten. Dat kan je eigenlijk alleen zelf, of met behulp van speciale programma's waarbij je je wachtwoord met geven.
Ben heel lang geleden "geswitched" en heb daarom gelukkig weinig of geen ervaring met spam. Ik zat meer te denken aan bestanden die je via Limewire download, welke misschien besmet zijn.
Wat ik ook pas gebruik is Fire, waarvoor ik om in te loggen bij MSN en Yahoo een wachtwoord moet geven.
Alles lijkt weer voor elkaar, hoewel ik wel het een en ander ben kwijt geraakt. Behoorlijk van slag door deze toestand, wat niet meehielp. Ben dit niet meer gewend, zeker niet sinds ik OSX heb.