iPhoto library op externe harde schijf zetten

Mijn 120 Gb harde schijf begint aardig vol te lopen. Ik denk dat ook wel weet waarom.. erg veel foto's geüpload naar de harde schijf. Alles in Iphoto.

en tevens vol gegooid met andere shit.

Hoi krijg ik het e.e.a. weer lekker schoon.??

Ik zat te denken om de Iphoto library op en extrene harde schijf te zetten… gaat dit? zoja hoe?

Als je even de zoekfunctie van dit forum had gebruikt, was je zelf ook achter de oplossing gekomen (voortaan dat eerst even proberen):

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=123941&highlight=fotos+extern

[quote:701fb00eda="Pieterr op dezelfde vraag in een ander draadje"]Ja, dat kan. Door je iPhoto bibliotheek op de externe schijf te zetten. Daarna iPhoto opstarten met de 'alt' toets ingedrukt en de nieuwe lokatie aangeven.

iPhoto: De iPhoto-bibliotheekmap verplaatsen naar een nieuwe locatie[/quote:701fb00eda]

Schoonmaken is nièt de vuilnis laten staan en het waardevolle spul ergens anders zetten...!

Oppie. dt ben ik met je eens.

Maar hoe krijg ik die vuilnis wagen goed daar mijn Mac mini?

Daar zijn vele topics over, maar een tip is: gebruik een programma als WhatSize en zie waarmee je HD is volgeplempt.

Ik krijg ook steeds de melding van softwareupdate dat Pro Applications Update 2007-01 en Pro Applications Update 2008-01 ( Deze heb ik nadat ik eens finale cut heb geprobeerd. deze heb ik des tijd verwijderd met clean-app Maar hoe krijg ik deze melding weg?! Er zal nog het e.e.a. achter geleven zijn met het er afhalen!

.

Clean App? Mmmmmm....brrrrrrr!

Ik zie nu dat WhatSize een betaald programma is; gebruik eventueel het gratis Disk Inventory.
http://www.derlien.com/

Trouwens, als je finale kut hebt geprobeerd, waarbij ik aanneem dat je 'm niet legaal binnen hebt gehad, ben je vast ook mans genoeg je HD uit te mesten...toch?!

tja.. blij dat ik het zo heb kunnen proberen (al gauw achter gekomen dat het te ingewikkeld is vor mij) en dat ik het e.e.a. niet heb gekocht om naar een week weer weg te gooien.

Verdient misschien niet de schoonheid prijs… maar toch.