iPhoto mapjes aanmaken?

Kun je in iPhoto ook foto's in een mapje plaatsen zodat ze niet zichtbaar zijn in de fotobibliotheek?

Je bedoelt de algemene bib? Neen dat kan niet.

ah damn... en bij voorvertoning hoe moet je dat instellen zodat je met <=vorige en => volgende foto's kunt bezichtigen?

Als je geen foto's wil zien zodra je iPhoto opent, kun je "weergave" op "films" zetten, dan rangschikt iPhoto ze op import, als je daarna op het driehoekje naast de import titels drukt sluit die map zich en blijft alleen de titel van die import in beeld...

zo heb je toch alle foto’s in je bibliotheek, maar krijg je ze niet direct in beeld.

Nee, maar je kunt wel gebruik maken van twee verschillende librarys. Daarvoor kun je iPhoto Library Manager - http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/lid=308922/iPhotoLibraryManager.dmg - gebruiken. Ik heb zo bijvoorbeeld een aparte bibliotheek voor mijn huis-, tuin- en keukenfoto's en de foto's die ik voor mijn werk gebruik voor tijdschriften en websites.

Zo kun je voor elk doel een aparte bibliotheek aanleggen. Als je iPhoto opstart (vanuit ILM) kies je de gewenste bieb en zie je dus ook alleen die foto’s die je daarin hebt staan.