iPhoto naar bureaublad functie?

Sinds kort heb ik iPhoto 6, maar de optie om foto's te selecteren en deze met een druk op de 'bureaublad' knop als achtergrond in te stellen werkt niet. De knop staat er wel, maar hij is niet 'actief'. Iemand idee wat er mis kan zijn. Volumebevoegdheden zijn al hersteld...

(Onder iPhoto 5 werkte het overigens gewoon wel)

Bedankt!

Je hebt er weinig aan,maar bij mij werkt het wel. Foto selecteren en op knop drukken,klaar.

Bij mij werkt deze knop ook niet. Bug rapport naar Apple gestuurd. Was me echter niet eerder opgevallen. Maar een 'bugrapport' feedback is altijd goed.

Het is blijkbaar iets waar meer mensen last van hebben. Op het apple discussieforum heb ik het antwoord gevonden:

“Hi Garyuk,
I am not sure if this has been mentioned yet…
Go into system Preferences>Security
uncheck the box that says “require password to unlock each secure system preference”
Hope this is what your problem was”

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1603930&#1603930

Dit werkt voor mij!

Bij mij is die knop ook grijs, maar ik kan wel gewoon de fotos naar het bureaublad slepen..

Applejack gedraaid en na een paar opstarten was deze functie er weer. Ik denk, dat het iets te maken had met een widget voor iTunes plaatjes. Hoe dan ook alles werkt weer naar behoren.

werkt soms wel en soms niet met een foto. Ik krijg soms vreemde verschijnselen in iPhoto6 een foto die ik gisteren uit mijn camera heb opgeladen wordt bij het vergroten voor bewerken een gestippeld leeg hok. Rara. De volgende foto doet het prima. Rare jongens die programmeurs

[quote:a1e951e5a9="Jurgen"]Sinds kort heb ik iPhoto 6, maar de optie om foto's te selecteren en deze met een druk op de 'bureaublad' knop als achtergrond in te stellen werkt niet. De knop staat er wel, maar hij is niet 'actief'. Iemand idee wat er mis kan zijn. Volumebevoegdheden zijn al hersteld...

(Onder iPhoto 5 werkte het overigens gewoon wel)

Bedankt![/quote:a1e951e5a9]

hoe werkt dat? want bij mij heb ik volgens mij geeneens een knop daarvoor…

grappig dat je dat zegt. Ik heb hem wel in mijn normale account maar in een testaccount op dezelfde machine zit die knop er inderdaad helemaal niet bij