iphoto niet meegeinstalleerd????

beste mensen,

heb net tiger geinstalleerd en alles loopt zeer voorspoedig. Kom er alleen net achter dat heel iphoto niet in mn applications folder staat. Heb een g4 1.42 dual. Heeft iemand enig idee of dit klopt. En is er een mogenlijkheid om iphoto ergens anders vandaan te halen??

dank alvast,

T-man

PS: ook idvd en imovie staan er niet bij, nou had ik dat met phanter ook niet maar iphoto had ik wel.

Dat klopt... Ik denk dat je ILIFE opnieuw zou moeten installeren. Suc66666

iLife zit ook niet bij Tiger inbegrepen, er zit wel een aparte trial-disk bij. Je zult [b:44928a7868]iWork[/b:44928a7868] er apart bij moeten kopen...

Dat iPhoto verdwenen is, is raar, misschien helpt ernaar zoeken in Spotlight?

Heren,

Geen dingen door elkaar halen graag…
Tiger is het besturingssysteem en bevat geen iPhoto.
iPhoto is onderdeel van het pakket iLife wat als afzonderlijk pakket wordt verkocht.

Bij sommige mac’s krijg je iLife op een installatiedisk bijgeleverd, maar het blijft een afzonderlijk product.

Wanneer je Tiger nieuw heb aangeschaft en als update hebt gedraaid moet alles in tact gebleven zijn.
Spotlite is dan een optie… zoeken dus.

Bij een volledige en schone installatie blijft niets meer op je hd staan en verdwijnt ook iPhoto (en de rest…). Misschien helpt dan je oude installatiedisk om een en ander weer op je maccie te toveren.

suc6

Bij Tiger krijg je geen iLife. Dus als je een clean install gedaan hebt heb je puur Tiger, en wat systeemprogramma's.

Bij Tiger zit GEEN trial van iLife, maar van iWork.

Zie verbetering ;) (Niet op tijd van bewerking letten :P)

Maar nog steeds niet goed. iWork bevat namelijk geen iMovie, iDVD en iPhoto...

iWork = Pages & Keynote 2
iLife = iPhoto, iMovie, iTunes & iDVD

TIGER UPDATE VAN 10.3.9 NAAR TIGER= ILIFE INTACT SCHONE INSTALLATIE VAN TIGER=ILIFE OPNIEUW INSTALLEREN SUC666

Vindt het jammer dat ze iphoto eruit hebben gehaald. Kreeg het dus in Phanter nog gewoon erbij in. Gelukkig had ik een volledige backup van mijn systeem inclusief applicaties gemaakt. heb net iphoto gekopieerd naar mijn tiger systeem. en de boel draait weer.

[quote:919ebb2efc="T-man"]Vindt het jammer dat ze iphoto eruit hebben gehaald. Kreeg het dus in Phanter nog gewoon erbij in. [/quote:919ebb2efc] Nee hoor, ook bij Panther zat alleen iTunes,

Bij een restore CD / DVD zat wel vaak iLife, maar bij een los OS heeft nog nooit iLife gezeten.

[quote:9839f4ad84="unSOUND"][quote:9839f4ad84="T-man"]Vindt het jammer dat ze iphoto eruit hebben gehaald. Kreeg het dus in Phanter nog gewoon erbij in. [/quote:9839f4ad84] Nee hoor, ook bij Panther zat alleen iTunes,

Bij een restore CD / DVD zat wel vaak iLife, maar bij een los OS heeft nog nooit iLife gezeten.[/quote:9839f4ad84]

Bij Panther zat wel degelijk iPhoto, ik heb de doos van Panther er net nog op nageslagen en iPhoto 2 werd meegeleverd met MacOS X 10.3!

Pas na de release van Panther is Apple uitgekomen met iLife bundel (in 2004) waarin ze iDVD, iPhoto, iTunes en Garageband hebben gestopt. Daarvoor kreeg je iPhoto wel degelijk bij je systeem (of als download van de Apple-site)

Groet,
Job

Dan heb ik weer een andere doos van Panther zeker... :?

In mijn doos ( 3 CD roms en een X code CD ) zat echt alleen Panther en iTunes.

Ach geeft niet..., :innocent:

De prijs van die doos voor Tiger is inmiddels wel gezakt.

Ik heb ook inderdaad een dooos met 3 CD's en DeveloperTools maar op de zijkant van mijn doos staat wat er wordt meegeleverd en daar staat ook iPhoto bij.

Groet,
Job

Hoe installeer ik nu dan me iDVD, Garageband, iMovie, iPhoto terug? Want die had ik wel gewoon op panther :cry: