[iPhoto] Onleesbare bestanden in Tiger, niet in 10.3

Wederom een probleem met Tiger. Na de clean herinstall van Tiger krijg ik iPhoto niet meer aan de gang. Ik heb mijn Library op backup-schijf gezet en nu weer onder Afbeeldingen gezet maar ik krijg de foto's niet meer te zien. Sterker nog; als ik nieuwe foto's wil importeren krijg ik

[i:fe70215fc2]De volgende bestanden kunnen niet worden geimporteerd (het bestandstype wordt niet herkend of het bestand bevat onvolledige gegevens) [/i:fe70215fc2]

Als ik diezelfde foto van mijn iMac G5 (met 10.4.1) overzet naar mijn iBook G4 (met 10.3.9) wordt die foto probleemloos geimporteerd. Ook het overzetten van de iMac -Library naar de iBook levert geen problemen op; die foto’s zijn op de iBook te importeren.

Ik heb iPhoto en alle onderdelen (via Spotlight) verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen. Iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

Je gebruikt wel op beide machines dezelfde versie van iPhoto?

Yup...5.0.2. Met de foto's is niets mis; ik kan die openen in voorvertoning, Photoshop, verzenden via mail. Op de een of andere manier is iPhoto corrupt, zelfs na een (inmiddels) dubbele re-install :|

iPhoto.app zal echt niet corrupt zijn, dus opnieuw installeren heeft weinig zin; het zijn over het algemeen de bestanden/prefs e.d. die corrupt zijn. Lees [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=47019]dit[/url] draadje eens door en voer de actie 'foto bibliotheek opbouwen' eens uit.

Ik had dat topic al gelezen en hetzelfde geprobeerd maar geen succes.

Heb precies hetzelfde met de camera (Canon 300D) van mijn vriendin. Dezelfde fotomelding bij het importeren in iPhoto 5.0.2. Mijn eigen camera (20D) werkt foutloos.

Jeroen