Sinds ik een paar maanden geleden overgestapt ben van Leopard naar Snow Leopard merk ik dat iPhoto in een paar kleine dingen wat minder soepel werkt. Met name de multitouch functies haperen wel eens en reageren ook wel eens erg traag. Kan ik nu gewoon de CD van iLife in mijn Mac stoppen en iPhoto opnieuw installeren? En zo ja, worden alle foto’s en mappen bewaard of moet ik eerst mijn iPhoto bibliotheek kopiëren naar mijn Time Capsule?
Waarom denk je überhaupt dat dat zou helpen ? Vaak zitten dergelijke problemen niet zozeer in het programma zelf, maar in de bestanden eromheen, of in de hardware.
Maar ik vind het wel vreemd dat het sinds de installatie van Snow Leopard is, daarvoor werkte het prima. Het grootste probleem is dat als ik met twee vingers inzoom op een foto, en dan met twee vingers naast elkaar zeg maar 'rond kijk' op de foto, dat ie dan vast loopt
Ik heb datzelfde probleem ook al een tijd. Je kunt dan aangeven dat ie later een reservekopie wil maken, maar goed dat probleem blijft. Heb jij al de oplossing hiervoor gevonden?
[quote:8b3c72898d=“Kleintje”]Grappig. Heb sinds kort ook problemen na jaren probleemloos draaien.
Bij afsluiten;
“iPhoto maakt een reservekopie van belangrijke gegevens van uw fotobibliotheek” om zich daarna zelf te verhangen…[/quote:8b3c72898d]
Wat heb jij allemaal geprobeerd? Heb je iphoto al overnieuw geïnstalleerd (volgens mij moet dat toch kunnen om alleen iphoto opnieuw te installeren. Heb jij ook veel foto's?
Heb jij ook het probleem dat gezichten helemaal niet meer werkt. Zelfs niet binnen de foto’s en selecteren van “naam” (ik krijg dan helemaal niets geselecteerd en ook niet als ik ontbrekende gezichten toevoeg).
Ik zit even met een ander (simpel) probleem. Vroeger had je bij je back-up software een optie die na de back-up een controlle deed. Hoe weet ik of TC een goede en complete backup heeft gemaakt? Dan pas durf ik wat te gaan doen.
Mijn problemen (hangende bij reservekopie, gezichten, foto's als schermbeveiliging) zijn opgelost.
Het probleem lag in een corrupte gezichten-database.
De oplossing voor het weer goed zetten van het corrupte gezichtenbestand is als volgt: In finder, in de map afbeeldingen, rechtermuisknop op fotobibliotheek, toon pakketinhoud en dan de mapjes “face.db en face_blob.db” naar de prullenbak gooien. Iphoto weer opstarten en dan wachten (ik heb meer dan 40000 foto’s en moest meer dan 12 uur wachten).