iPhoto opstart

Als ik een camera of Compact Flash card aansluit start iPhoto op, hoe kan ik dat uitzetten ( staat niks over in de prefs )

Applemoes,

Klopt, ga naar de programma’s map en open ‘Image Capture’. Daar kun je in de voorkeuren aangeven wat ermoet gebeuren als er een camera wordt aangesloten op je mac…

succes

Start het programma Fotolader. Selecteer in de prefs welk programma automatisch moet opstarten als jij je camera aankoppelt.

Ook dit is weer geregeld ( toch vreemd dat Apple dat weer ergens anders in stopt en niet bij iPhoto, zal wel een reden hebben zoals alles :D )

Fotolader/ImageCapture is een invoerprogramma. Je kan het ook als scansoftware gebruiken. iPhoto is een programma om je foto's te bekijken ze ordenen, eventueel bewerken, ... Vandaar dat Apple die twee om deze voor de hand liggende redenen scheidt. :wink:

Weet iemand ook waarom ik op twee verschillende gebruikers op mijn iMac een afwijkende melding in iPhoto krijg na aansluiting van mijn digitale camera? Ik zie onder Account 1: geen camera aangesloten en onder Account 2: DX3500 digital camera aangesloten. Heeft dit iets met een persoonlijke instelling van de accounts te maken (persoonlijke library's ofzo???)