iPhoto Photobook

Hey there,

Heb een tijdje geleden een iPhoto Book besteld bij Apple. Moet zeggen, ik had er meer van verwacht… er zaten lijmresten tussen de eerste 2 pagina’s, waardoor de zwarte achtergrond in de naden niet mooi was.

Tevens was de kwaliteit van de foto’s af en toe matig, en dat komt natuurlijk door de compressie die Apple gebruikt. Helaas las ik pas naderhand dat ik de resolutie handmatig had kunnen verhogen naar 300 dpi.
Met name bij de ingescande foto’s is het effect goed te zien. De foto’s die digitaal zijn geschoten zien er nog best OK uit.

Omdat ik meer kwaliteit verwacht van een Apple product, heb ik ze een mail gestuurd via hun website. Ik zou binnen 2 dagen iets terug moeten horen volgens de feedbackpagina. Helaas heb ik na 4/5 dagen nog steeds geen reactie gehad.
Eigenlijk wil ik dat Apple op eigen kosten nog een keer het album afdrukt, maar dan met de hi-res foto’s, zoals ik ze ook in iPhoto moest inlezen.

Tips, anyone? Andere mensen die ook geprobeerd hebben geld terug te krijgen of een nieuw/beter exemplaar?

Stijn[/img]

ik heb exact dezelfde ervaring. Zwaar teleurgesteld over het resultaat contact gehad met een customer help desk in ierland. Ik zou de boel moeten opsturen en zij zouden dan evalueren wat te doen. Ze zeiden dat een herdruk zowiezo een 'clone' zou worden. Dat betekent dat ik niks anders zou moeten verwachten

Omdat nergens enige specificaties over kwaliteit genoemd worden op de site, heb ik uiteindelijk bedacht om het maar te laten zitten. Je krijgt dan zo’n discussie dat ‘zj de kwaliteit wel ok vinden’
kost alleen maar energie, heb ik geen zin in.

valt me wel zwaar tegen; kodak en apple heb je toch bepaalde verwachtingen bij…

zeker omdat het concept zo goed is; en het gebruiksgemak en de kwaliteit van de templates zijn nu niet echt te vergelijken met wat b.v. hema aanbiedt.

de komende keer pas ik inderdaad die resolutie-hack toe en probeer het nog eens; dat zal wel een boel schelen; aan de 7 Mpixel van mijn camera zal het niet liggen in elk geval.

als je echt lijmresten hebt tussen je pagina’s heb je echter wel een puntje; en zou ik zowiezo gaan voor een money-back; en dan opnieuw op high res (en grootste formaat!)

succes

Er was een keer een test in de MacFan, en daar kwam het fotoboek er aardig goed vanaf. Wou er eigenlijk binnekort zelf een gaan bestellen, maar als het resultaat inderdaad zo teleurstellend is doe ik het wel bij de Hema, die zijn in ieder geval mooi. Er zouden eigenlijk plugins moeten komen voor iPhoto zodat je ook bij andere zaken kan bestellen, want het is wel erg makkelijk in iPhoto...

Mijn ervaring is juist uiterst positief. Foto's geschoten met een 4MegaPixel camera zien er zelf op vol-paginaformaat perfect uit ondanks de waarschuwing (uitroepteken in gele driehoekje). Ik zou het zo weer bestellen en dan met een harde kaft.

zelfde ervaring. Met een tooltje de dpi aangepast en kwalitatief (uiteindelijk voor 28 pagina's 50 mb) een zeer aanvaardbaar resultaat. (zonder lijmresten.) ik zeg, een klacht indienen heeft altijd zin. Al is het alleen maar om het bewustzijn van apple scherp te houden.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je kwaliteit verwacht van Apple, en lijmresten in een fotoboek, notabene op een zwarte pagina is geen kwaliteit. Klagen dus. Feedback voor Apple.

Apple draagt wel haar steentje bij als het om hulp gaat.
Er is zelfs een pagina met 9 stappen om tot een goed fotoboek te komen. Lees dit door voordat je een nieuw boek laat maken.

En natuurlijk als tip voor anderen die er nog over nadenken.

http://www.apple.com/nl/support/iphoto/books/easysteps/

Ps. Fotografie is nog steeds een vak, ondanks de makkelijke digitale camera’s!

Misschien is er toch licht rondom Iphoto Album. Er is een trouwe donateur bezig om een site te bouwen om iphoto albums te uploaden en tegen een heel ander kwaliteit en prijs af te drukken. E.e.a. dient nog verder ontwikkeld te worden. Ik heb inmiddels wat test gedaan met het afdrukkwaliliteit en dat is gewoon goed. Als het gaat lukken dan horen jullie dat wel.

Groet,

DB :apple: