iPhoto sees my CD-Writer; iTunes doesn't!

Although I installed a HPCDR.device-plugin patch for my HP CD-Writer 9200+. iTunes refused (all versions; currently 4.0.1 (117)) to see the writer. It was only recently that I started to use iPhoto V2.0. Presto, iPhoto does see my CD writer.

Is it possible to delete some cached(?) preference file that makes my iTunes see again?

Kind regards,

Marcel Zeeuw.

Hi Marcel,

Can you please post your question in Dutch? I’m able to read it, but as this is a Dutch Mac-forum… :smiley:

I guess you like an answer in Dutch too? Or do we have to translate things for you? :wink:

Ik ga er vanuit dat je op dit forum terecht bent gekomen, omdat je de nederlandse taal beheerst… Toch? :innocent:

Wellicht ondersteunt iPhoto je CD-brander en iTunes niet en ziet hem daarom ook niet…

iTunes herkent alleen een brander, die rechtstreeks op het moederboard is aangesloten.

Sorry JeePee. Bedankt gdeBrac. Ik had bovenstaande bericht verstuurd met de 'Reageer op iTunes' menu optie. Ik dacht we kunnen dat wel met z'n allen lezen.

Overigens is mijn HP CD-Writer niet via het moederboord aangesloten maar via een OrangeMicro SCSI kaart.

Hij wordt dus inmiddels herkend ddor iPhoto, maar niet door iTunes. Ooit heb ik gelezen dat je een file (welke(?)), dient weg te gooien om de device plugin database opnieuw te laten opbouwen. Ik hoop en verwacht dat de CD-writer dan ook door iTunes herkend wordt. Wellicht ten overvloede ik drrai OSX 10.1.5

Marcel.

Vond deze referentie

[quote:8ec6f0fbe4][color=darkred:8ec6f0fbe4]After you hand-install a kext, it is important to trash the Extensions.kextcache and the Extensions.mkext files so that the cache will be rebuilt upon next bootup. Else, your system may not load the new driver.

I realize you are not working with a kext, but the above can’t hurt and it may help.[/color:8ec6f0fbe4][/quote:8ec6f0fbe4]

Kijken of dat helpt.

Files zijn dus:
/System/Library/Extensions.mkext
/System/Library/Extensions.kextcache

Eeek; ik heb helemmal geen /System/Library/Extensions.kextcache file wel een directory met ontelbare ‘kext’ files, durf deze niet weg te gooien.
Lijken ook drivers in te zitten; bv. TabletDriverCFPlugin.bundle

Trof ook nog een referentie aan om /System/Library/Caches en /Library/Caches directories te legen. Durf dit wel.

Laat nog weten wat dit brengt…

Marcel.[/list]

Brengt dus nog niets! :x

Ondanks dat Apple Systeemprofiel zegt: 'CD-RW (Schijfbranden Apple: Ondersteund)', en alle referenties naar iTunes 3 en 4 verwijderd en opnieuw installeren van iTunes heeft dit ook niets gebracht.

Wie begrijpt dit nog?

Marcel.

[quote:c443543b98="mzeeuw"]OrangeMicro SCSI kaart[/quote:c443543b98]

Ik weet niet of 10.1.5 SCSI ondersteunt, maar Jaguar in ieder geval niet… :?