iPhoto Slideshow kwaliteit valt tegen

Ik heb een slideshow in iPhoto gemaakt voot familie van mij. Deze slideshow bevat 231 foto. Alles is perfect en een goeie kwaliteit als ik heb afspeel in iPhoto.

Als ik de slideshow exporteer dan wordt het bestand 1,2GB en is nog van mooie kwaliteit bij een formaat van 720X540 pixels. Alles goed gegaan denk je dan.

Echter nu het vreemde (of ligt het gewoon aan mij), als ik de mov wil branden op een cd dan verkleint hij het bestand zo ver dat er nog maar een kleine 200MB van overblijft om vervolgends de cd te branden :frowning: Enkel is de kwaliteit nu zo veel lager dat dit niet meer acceptabel is. het bestand moet naar mijn weten wel 3x zo minder gecomprimeerd worden. Echter waar in mijn proces gaat het ergens fout?

Ik brand met Toast Titanium V6.1
Video CD, PAL, Quality : High
Geen menu

hmmm... Volgens mij is de beperking bij VCD het aantal lijnen of pixels... Kun je het niet als SVCD proberen? Die heeft een fijnere resolutie.

Ja dat heb ik ook geprobeerd, dan is het bestand al 2x keer zo groot, ging goeie kant op. Alleen konden alle dvd spelers hier de cd niet meer afspelen :(

slideshow in Keynote maken exporteren als Quicktime movie muziek eronder en dan branden als svcd in toast

Zie boven! Branden op svcd is niet zo handig, omdat erg weinig spelers hier goed mee om kunnen gaan (lees; helemaal niet).

Euhm, misschien moet je het mov-je in iMovie stoppen en dan in iDVD er een gewone DVD van maken? :wink:

Groetjes Erik

[quote:614e47e6b7="MacErik"]Euhm, misschien moet je het mov-je in iMovie stoppen en dan in iDVD er een gewone DVD van maken? :wink:

Groetjes Erik[/quote:614e47e6b7]

ja dit ben ik nu ook maar aan het doen. Krijg op geen andere manier accepteerbare kwaliteit. Toch raar dat hij op cd maar 1/3 van de cd gaat gebruiken door te comprimeren. Dit kan toch makkelijk groter lijkt mij :?