Iphoto: stop automatisch importeren - hoe?

Morgen

Het werkt me danig op de zenuwen dat iphoto automatisch opent en klaar staat om te importeren.
Ik verklaar me nader: dit gebeurt nl iefere keer ik mijn Flashcard in mijn reader stop. Op zich niets mis mee zou je zeggen maar als je weet dat ik meestal in RAW formaat fotografeer, dan is dit een nutteloze stap.
Ik wil zelf bepalen wanneer iphoto moet importeren ( bv. familiekiekjes-jpeg)

Hoe moet dit ?

Bedankt

Moi,

ik denk dat het zo moet.
open systeemvoorkeuren, kies Cd,s en dvd,s
wanneer u een photo cd plaatst:, kies uit de selectie “negeer” en sluit systeem voorkeuren af.

Hoop dat dat iswat je zoekt.

Gewe

Had ik ook al gedacht, maar dat is het niet.

Een flashcard word door de computer eender gezien als een mini HD denk ik.

:frowning:

Nee, deze instelling zit op een andere, en vreemde plek. Open het progje 'Fotolader' in de programmamap in Finder, ga naar 'voorkeuren' van dit progje, eerste tabblad "camera" vind je de gewraakte instelling :)

bedoel je soms het progje 'imagecapture'?

bij mij zit daar geen tabblad ‘camera’?

Hartelijk dank Oppie

Zonder jou tip waarschijnlijk nooit gevonden :smiley:

toch gek,

ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij werkt deze tip niet?
in het progje imagefinder (wat volgens mij zelfde is als ‘fotolader’ staat bij mij in het tabblad camera als standaard ingesteld dat hij ‘geen actie’ moet doen als de camera wordt aangesloten, maar toch start hij iphoto op?

Hier werkt het dus wel. Het enige wat ik zie is dat ik met een afzonderlijke kaartlezer (lexar media FW) werk

Ik dank U. Dit probleem had ik ook en is dus hierbij opgelost.

[quote:ceede4ced6="rpschade"]Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij werkt deze tip niet? in het progje imagefinder (wat volgens mij zelfde is als 'fotolader' staat bij mij in het tabblad camera als standaard ingesteld dat hij 'geen actie' moet doen als de camera wordt aangesloten, maar toch start hij iphoto op?[/quote:ceede4ced6]

Het progje heet dan Image Capture, en je moet daar idd in Preferences/Camera de instelling maken; lukt het niet, herstart dit progje ff, of log ff uit en weer in, of herstart je Macje.
Tip: maak een nieuwe gebruiker/user aan in de -in jouw geval- Nederlandse taal, en activeer ‘fast user switching’; kun je snel ff checken hoe iets in een andere taal heet. (Ik heb std Nederlands, maar voor jouw heb ik in m’n Engelstalige gebruiker gekeken :slight_smile: )