iphoto supertraag

fotobieb zit aardig vol met ongeveer 9 gb aan foto's ( 11.000+ ).

na openen programma is het lang wachten.

kan dat niet anders ( lees: sneller ) zonder mijn foto’s weg te hoeven gooien?

Je kunt een CD of DVD branden met daarop een Fotobibliotheek, bijvoorbeeld met oude foto's.

Die kun je daarna nog gewoon benaderen, maar hij hoeft ze niet bij elke opstart te bekijken… ik weet alleen niet zeker of hij ook de indelingen van de fotoalbums meeneemt… iemand hier antwoord op?

Dat is een flinke meuk! Misschien helpt het iets als je de foto's onder weergave als fotofilm weer laat geven.

[quote:0bd021103f="unSOUND"]Je kunt een CD of DVD branden met daarop een Fotobibliotheek, bijvoorbeeld met oude foto's.

Die kun je daarna nog gewoon benaderen, maar hij hoeft ze niet bij elke opstart te bekijken… ik weet alleen niet zeker of hij ook de indelingen van de fotoalbums meeneemt… iemand hier antwoord op?[/quote:0bd021103f]

Yep… zodra je een CD brand vanuit iPhoto (dus met je album indelingen) laat ie die ook weer netjes zien zodra je je CD in je Mac propt. Enige voorwaarde is dan ook dat je wel moet branden vanuit iPhoto :wink:

11.000 foto’s is ook wel erg veel hoor voor iPhoto. Zodra ik 1000 foto’s in m’n library heb staan ga ik een CD branden. Houd iPhoto lekker snappy en vlot :stuck_out_tongue:

Nah, iPhoto is zo ie zo een supertrage app. Heb zelf 1011 foto's er in staan, nou ga daar maar eens lekker in scrollen.........NOT

Hoop dat met de release van Panther ook een nieuwe iPhoto het licht zal zien…

thanx macbuddies. how about vanuit iphoto een dvdtje ( 4.7 gb ) burnen? ken dat?

Als je veel foto's bewerkt in iPhoto (healing brush en 1-click enhance) dan slaat hij zowel het origineel als de nieuwe bewerkte foto op. Dat neemt een hoop ruimte in beslag. iPhotoDiet haalt die originelen weg (natuurlijk alleen als er een bewerkte variant van bestaat). Scheelde honderden Mb's bij mij. En snelheid.

iPhotoDiet

[quote:79ea21fa52=“pat”]thanx macbuddies.
how about vanuit iphoto een dvdtje ( 4.7 gb ) burnen?
ken dat?[/quote:79ea21fa52]
Dat kan. Zie de ‘Burn’ knop rechtsonder.

nog een tipje geen *.psd bestanden of zware foto's inporteren maar alleen *.jpg op webquality anders gaat het erg traag omdat photoshop bestanden erg groot zijn om te laden

Maar wie gaat er nu PS lagen bestanden importeren in iPhoto :? iPhoto is ontwikkeld voor het beheren van je foto's uit je digi-cam

[url]http://www.aktu.nl/pc-active/cdr.htm[/url]