Iphoto voorstelling probleem

Hoi iedereen,

Ik heb een vraag over Iphoto.

Mijn ouders hebben een MAC van eind 2009 met Maverick op en de laatste Iphoto.

Nu hebben we ontdekt, dat in de foto-voorstellingen die er in opgemaakt zijn, de muziek niet meer afspeelt.

Als je dan een nieuw nummer wilt toevoegen uit je I-tunes bibliotheek kan je de lijst bekijken en songs toevoegen. Echter als je de voorstelling afspeelt hoor je niks.
Als je een standaard themanummer van Iphoto kiest, speelt deze die wel gewoon af.
Er lijkt me dus ergens een fout tussen Iphoto en Itunes om de muziek af te spelen.
De muziek in Itunes wordt wel gewoon afgespeeld.

Een kameraad van me heeft eveneens identiek dezelfde MAC met de nieuwste updates en daar werkt het wel.
Eveneens op mijn MAC, nieuw model dit jaar, werkt het wel.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Je zou er mijn ouders mee dankbaar zijn, zeker na al die tijd dat ze in de voorstellingen gestoken hebben.

Gr Thomas

Iemand hier een antwoord op?

Heb ondertussen Iphoto verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echter blijft het probleem zich voordoen…

Heb dan ook Itunes proberen te herinstalleren, maar deze weigert hij te eerst te wissen.

Waar kan het probleem zich zitten?

Dit is echt wel een vervelend probleem als je een hele boel fotovoorstellingen hebt die ineens niet meer werken.

Gr Thomas

Problem solved.

Spijtig dat er hier geen reacties waren, maar heb het probleem dan toch opgelost gekregen.

Fout zat bij Itunes en niet bij Iphoto.

De bibliotheek had 1 of andere indelingsfout waardoor andere programma’s de bibliotheek wel nog zagen staan, maar niet meer konden raadplegen.
Even een nieuwe herindeling aangemaakt via ‘Bibliotheek ordenen’ en nadien deed alles het weer… Het kan dus simpel zijn, maar je moet het maar weten.

Met zeer veel dank aan het Apple Care Team.
Heb geen Care plan, maar toch hebben ze me geholpen omdat het sinds de Mavericks update een probleem gaf.
Meer dan een uur aan de telefoon gehangen en 2 personen hebben hun best gedaan om het op te lossen, en met succes.

Was al een Apple fan, en nu zelfs nog meer… :slight_smile:

Hopelijk kan iemand de tip nog gebruiken in de toekomst…

Case closed dus…

Gr Thomas

Thomas bedankt !! Je hebt me via uw uitleg eventjes fantastisch geholpen zeg !!!