iPhoto vraag

Ik plaats foto's in een Nieuw album. Als ik kijk bij iPhoto Library > 2005 staan er bij verschillende datums de foto's en een mapje thumbs met kleine afbeeldingen.

Het vreemde is dat bij een andere datum waar foto’s staan, een mapje thumbs en een mapje originals staat. Echter in dit mapje Originals staan maar enkele foto’s. Dit zijn foto’s die als icon een voorvertoning symbooltje hebben, valt me op. Foto’s met als icon de foto in het klein staan niet in het mapje originals. Waarom is dit?

iPhoto loopt trouwens ook vaak vast. Hebben jullie hier ook last van in Tiger?

...om te voorkomen dat de 'te nieuwsgierige' appel gebruiker in de iPhoto bieb gaat klooien? :wink:

Ik weet niet of je dit bedoelt maar in de bibliotheek staan al je foto's. Als je een (slim) album aanmaakt blijft de foto ook nog in de bibliotheek staan. In de map originals staan de originelen van foto's die bewerkt zijn, al is het maar een uitsnede. Zo kun je altijd nog terug naar het origineel.

Mijn Iphoto loopt niet vaak vast onder Tiger.

Een kleine aanulling op wat Mc Eric zei: ook het draaien van een foto is al genoeg om dit te doen gebeuren. Op zich alleen maar goed want zo houdt je altijd je originelen. En die kleine icoontje/fotootjes bij de bestandsnaam; ach je kan niet alles hebben... :)

En zoals viv al zei...

de library is niet bedoeld voor mensen van vlees en bloed. Dit is het terrein van iPhoto.